Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubavedaja vastutab lasti kilo eest 150 krooniga

    "Ükskõik, mis kaupa veetakse, vastutab vedaja selle eest iga kilo kohta 8,3 SDRi ulatuses. See on piiratud vastutus, kuna vedaja ei tea, mis seal kastis sees on," selgitas DSV Transport juhataja Jaan Lepp vedaja vastutuse ulatust kauba osas.
    Kui kauba väärtus on suurem kui vedaja piiratud vastutus, mis on 8,33 SDRi ehk umbes 155 krooni iga kauba kilogrammi kohta, siis tasub kliendil sõlmida ülejäänud kauba väärtuse osas kindlustus.
    Siiski on Lepa tõdemusel Eesti ärikultuuris üsna haruldane, kui lastakse oma väärtkaubale teha lisakindlustus. "Eestis on täiendav kaubakindlustus erand. Soomes ja Rootsis on aga vastupidi," lisas ta.
    Ehk jõutakse põhjanaabrite laadse arusaamiseni siis läbi kaotusavalude. Teisalt toimib Eestis veosüsteem suhteliselt hästi ja väärtkaupu pole veel kaduma läinud. "Põhiline, mida kliendid vastavad on, et mul pole ju midagi juhtunud - milleks veel võtta lisakindlustus," imestas Lepp klientide muretuse üle.
    Sellegipoolest soovitas ta kliendil kallima veose puhul anda vedajale lisajuhiseid, mis kuluvad marjaks ära kauba laadimisel, lisaraha selle eest ei küsita. Kui Eesti polnud veel euroliidus, siis pandi alati kaubale kaasa kaubaandmed, kuid nüüd seda pole.
    Siiski vastutab vedaja õnnetuse korral kauba eest oma piiratud jaoga ainult siis, kui on tõestatud, et oli tema süü.
    "Veelgi enam, kui peaks juhtuma vääramatu õnnetus (force majeure) - nagu näiteks oli "Estonia" uppumisel või Eurotunneli tulekahju ajal, siis vedaja ei vastuta üldse, kuid kliendil on võimalus saada oma kauba eest hüvitist lisakindlustuse ulatuses. See on hästi tähtis," pani Lepp südamele. Seni paraku paljud selle peale ei tule ja loodetakse, et midagi ei juhtu.
    ACE Logistics Group ASi tegevjuhi Andres Matkuri sõnul on lisakindlustus siiski mõttekas ainult siis, kui veose väärtus on suurem kui vedaja vastutuse piirmäär.
    See kehtib Euroopa Liidus. Euroliidust väljas pilt muutub ja tollivormistusel tuleb niikuinii kaubasisu tutvustada.
    Ehkki pole ju suurt vedaja asi, mis lastiks on, tuleb siiski hinnaliste või ohtlike veoste puhul vedajat sellest teavitada.
    Kui klient ei informeeri vedajat näiteks ohtlikust lastist ja see näiteks kahjustab vedajaid või teisi kaupu, siis vastutab klient tagajärgede eest täiel määral.
    "Elu näitab, et niikaua, kui midagi ei juhtu, siis kaupa ei kindlustata," tunnistas ka Matkur Eesti klientide riskimist.
    Võlaõigusseadus (VÕS) määrab vedaja vastutuse maanteevedudel, lennuveol on aluseks juba rahvusvahelised konventsioonid.
    Kindlustuse puhul kehtib lihtne reegel: igaüks peab ära kindlustama oma kindlustushuvi, et kaitsta end kindlustusriski eest. Kauba omaniku kindlustusriskiks on kauba kahjustumine või kaotsiminek. Vedaja kindlustusriskiks on kanda vastutust kaubakahju eest. Kui kauba kahjustumist või kadumist on lihtne tuvastada, siis vedaja vastutust või ulatusega on märksa keerulisem. Hoidumaks kaubakahju korral keerulistest õigusvaidlustest on kauba kindlustamine selleks lihtsaim võimalus.
    Las veose ja vedaja kindlustajad kohtus vaidlevad.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.