"Erakliente on väga vähe. See on arusaamatu, eriti suvel, et erakliente on vähem," imestas Sir Autorendi omanik ja tegevjuht Hannes Luht. Tema kinnitusel pole firma rendihinnad kaks aastat muutunud, kuid autode hooldushinnad on kerkinud aastaga ligi 10 protsenti ja muudki kulud pole üldse langenud. Seevastu talvisel hooajal ärikliente jagub, aga suveks vajuvad needki ära, kurtis Luht.
Tema sõnul võiksid tariifid sel suvel kerkida 10-15 protsenti. Selle aasta lõpuni annab ikkagi tunda klientide puudus. Turiste, kes tulevad Eestisse ja raha siia jätavad, on vähemaks jäänud. "Lühireisid on enam moes," osundas Luht tuhapilvedest põhjustatud lennusegadustele.
Ideal Avis OÜ rendiosakonna juhataja Hannes Põldvee sõnas, et renditingimustes, võrreldes eelmise aastaga, olulisi muutusi tehtud pole. Lepingutingimustes on lisandunud krediitkaardi autoriseerimise nõue. Samuti pole aastaga muutunud renditasud. Liiatigi on hinnad sesoonsed: juunist augustini kehtivad tavalisest 10-20 protsenti kõrgemad hinnad, kuid septembris peaks hind tulema tagasi senisele tasemele. Turuolukord on praegu rendifirmadele keeruline.
Teisalt võib tema sõnul sellel aastal ikkagi kliente juurde tulla ja neid saab vast olema rohkem, kui eelmisel aastal. Samas aga on autosid vähemaks jäänud. Seega võiksid tariifid ju tõusta. "Tariifidele olulist tõusu juurde ei tule," pareeris ta siiski võimaliku suure hinnatõusu.
Kui aastatel 2008-2009 rendiautoturul konkurents tihenes ja hinnad tambiti alla, siis suveks võiks loota hinnatõusu, arutles Põldvee. "Turiste jäi viimati vähemaks, kuid aprillist on paista nende juurde tulekut."
"Praeguse seisuga pole plaanis hinda eriti tõsta. Vast 10 protsenti võiks suvel kuuks-kaheks kergitada," mõtiskles Autorent OÜ omanik ja juhatuse liige Henri Ader. Ühtpidi on hooldushinnad aastaga küll ligi 20 protsenti langenud, teisalt on hoov autodest puhas. "Suvi tuleb ilus," lisas Ader.
Autorent OÜs algavad rendihinnad 290 kroonist päeva kohta. Rendiautodeks on pakkumisel masinad alates Nissan Micrast mikrobussideni juhita ja juhiga. Viimasel juhul kehtib tunnihind. Kliendile antakse auto täis paagiga ja nii tuleb ka tagasi tuua, lisas ta.
Luht kiitis, et neil on eriline firma, kuna autod on väga uued, aastaist 2007-2008 ja rendihinnad algavad tasemelt 600 krooni päev, näiteks Opel Corsa puhul. Kui ühe päeva puhul allahindlust ei saa, siis 4--5päevaste otste puhul annab kaubelda küll.
"Eraisikul peaks olema krediitkaart, sularaha me eriti ei aktsepteeri," selgitas Luht. Lisaks olgu kliendil kaasas juhiluba. "Me vanust ei vaata, kuid 18aastastele esmaste juhilubade omanike puhul võime keelduda. Kindlustaja ei elaks seda üle," lisas ta.
Nagu seni, on ka sel aastal kliendi omavastutus 5000 krooni, mis lisandub rendihinnale.
Põldvee soovitas kliendil enne masina rentimist uurida lepingutingimusi ja võrrelda seda konkurendi omadega. Pealegi on Avises kord, kus kliendil on masina rentimisel omavastutus 15 000, eritingimustel aga 3000 krooni, kui klient ostab lisakindlustuse.
Auto tuleb tuua tagasi saamise seisukorras - puhtalt ja vigastusteta ning sama hulga kütusega. "Enne auto vastuvõtmist uuri masinat hoolega, muidu pärast ei tõesta enam midagi," hoiatas ta.
Rendihinnad? Kus nad ikka tõusevad, aga laskuda pole ka kuhugi. Minul rendipool toimib. Rendin küll Hymeri kvaliteetseid matkabusse, kuid klienti enam kvaliteet ei huvita. Sõidetakse Fordide ja Fiatidega.
Siiski suvel võiks hind nüüd tõusta ca 100%. Eks siis lasen alla alates novembrist. Kui talvel saab matkabussi nädalaks 1000 krooniga, siis suvel 1900 krooniga. Pealegi huvi matkaautode vastu on sama mis eelmiselgi aastal. Kuid nüüd on mul busse vähem - eelmisel aastal oli neid üheksa, nüüd on viis. Mina pole hinna üle kaubelnud. Hinnakiri on olemas.
Näiteks juulikuuks broneeritakse busse ette juba jaanuaris. Klientide nõudlus kasvab.
Et hindu tõsta? Praegu piirdun sellega, et ei tee allahindlusi.