• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.09.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edu tagab kogu ärimudeli arendamine

Rahvusvahelise edu saavutamiseks ei piisa ainult uuest tootest või teenusest, vaid vajalik on innovaatiline ärimudel.
Üks levinud selle arendamise võimalus on Šveitsi teadlase Alex Ostervalderi Business Model Canvas, mis annab visuaalse ülevaate ettevõtte äritegevuse toimimisest.
Eestis on selle meetodi üheks propageerijaks Ekspordi Akadeemia konsultant Juhan Bernadt, kes tutvustas seda hiljuti Rootsis EASi korraldatud innovatsioonialasel õppereisil käinud Eesti ettevõtjatele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõuendi klientide osasse tuleb kirja panna, kas väärtust luuakse massturule, nišiturule, segmenteeritud või mitmekesistatud turule.
Seejärel on vaja kirja panna, millist suhtlust kliendid ootavad: isiklikku abi, klienditeenindajat, iseteenindust, automaatseid teenuseid või kogu teeninduskeskkonda. Kanalite osas tuleb kirjeldada, kuidas kliendid saavad teada meie toodetest ning kuidas toimib ostmine ja logistika. Tulude osasse on vaja kirjutada, kas need põhinevad näiteks müügil, kasutustasul, kordustellimustel või reklaamil ning kas hinnad sõltuvad mahust, kokkuleppest või hinnakirjast.
Seejärel jõuame võtmetegevuste juurde: kas vaja on tootmist, probleemilahendust või mingit platvormi. Siis tuleb kaardistada, keda vajame võtmepartneritena, ning viimasena määratleda väärtuspakkumise peamised kuluallikad.
Kui ärimudel on kaardistatud, tuleks muuta konkurents väärtusinnovatsiooni abil väheoluliseks. Seda nimetatakse ka blue ocean'i strateegiaks. Selleks on ühelt poolt vaja mõelda, milliseid omadusi tootest või väärtuspakkumisest klient ei väärtusta ning mille kõrvaldamisel saaks kulusid kokku hoida.
Teisalt tuleb kaardistada, mis faktoreid tuleb tõsta tublisti üle valdkonna standardite ning mida sellist on ettevõttel võimalik luua, mida konkreetses valdkonnas varem pakutud pole. Blue ocean'i strateegia aitab vältida masu ajal levinud olukorda, kus ettevõtja peab pakkuma täpselt samade omadustega toodet või teenust järjest väiksemate ja väiksemate kuludega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele