Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saaremaa ja Hiiumaa ettevõtete TOP: SLK seilab laineharjal edasi
Küsimustele vastab Saaremaa TOPi võitjafirma, ASi Saaremaa Laevakompanii (SLK) tegevjuht Tõnis Rihvk.
Tänavune imeilus suvi tõi ilmselt rekordarvu mandrirahvast saartele ehk kas SLK reisijate arv hüppas lakke?
Tuletan meelde, et soojale suvele eelnes tänavu karm talv, mis tähendab, et suur osa rahvast ei liikunud mandri ja saare vahet talvel mitte laevaga, vaid mööda jääteed autoga. Ja seetõttu läksid meil esimese poolaasta numbrid paigast ära. Küll aga pööras reisijate arvu statistika tõusule suve teisest poolest. Ka eelnevate aastate praktika on näidanud, et soe suvi raudselt tõstab reisijate arvu.
Seega kaks asja: kiidame loojat, kes andis niisuguse ilusa suve, aga samas ei unusta me ka ennast kiita. Kaks uut laeva, mis liinidele tulid, lõid võimaluse, et kõik see seltskond kiiresti ära teenindada. Laev Muhumaa tuli märtsis Rohuküla-Heltermaa liinile ja laev Saaremaa tuli juunis Virtsu-Kuivastu liinile.
Kas uute laevade tulekuga on nüüd praamijärjekorrad igaveseks kadunud?
Uued laevad võtavad kaks korda enam autosid ja reisijaid peale. Kui varem ootasid tippaegadel praamijärjekorras neli tundi, siis nüüd vaid kaks. Reisijatemassiga toimetulekuks oli investeering laevadesse meie arvates küll väga õige. Ooteajad on kahanenud olematuks ja laevalt mahajääjaid enam peaaegu ei ole.
Kui suurest investeeringust räägite?
Kolm laeva kokku umbes 90 miljonit eurot. Seega sel aastal 60 miljonit ja tuleval aastal 30 miljonit eurot. Meie kolmas alus tuleb järgmise aasta kevadel. Laev läheb ilmselt Virtsu-Kuivastu kui kõrge suurema läbilaskevõimega liinile, või teine võimalus, et ta jääb meie mõlema peamise liini asenduslaevaks.
Kui veel investeeringutest rääkida, siis tänavu rakendasime automatiseeritud piletisüsteemi. See internetti kolinud piletisüsteem on teeninud klientidelt palju tunnustussõnu.
Ja muidugi ei saa mainimata jätta sadamatesse tehtud investeeringuid, mis jäävad suurusjärku 500 miljonit krooni.
See 500 miljonit polnud ju teie raha!
Ei, see ei olnud meie raha. Sadamad rekonstrueeris riigifirma Saarte Liinid, mis kaasas ka hulga Euroopa fondide raha.
Et riik sellised suured summad sadamatesse pani, on ju ka teie äri kasuks.
Eelkõige on see meie klientide kasuks. Nii uute laevade tulek kui ka heade tingimuste loomine sadamates.
Mida SLK järgmisel aastal lisaks ühe uue laeva liiniletoomisele veel plaanib teha?
Midagi väga suurt ei plaani. Aitab küll. Ehk nagu Gotlandi mehed, meie head kolleegid, ütlesid meile: tehke paremaks, aga ärge muutke midagi.
Kuidas koostöö majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga laabub?
Nendega suhtlemine on igapäevane töö. Aga üldiselt on koostöö sujuv ja sõbralik. Ja töine.
Kuidas olukord tööjõuga on?
Uute laevade tulek on töötajate arvu kokku tõmmanud, sest uued laevad on efektiivsemad. Võrreldes eelmise aastaga on meil praegu palgal umbes 50 inimest vähem.
Kas põhiline tööjõud on Saaremaalt?
Ajalooliselt on suurem osa kaadrist saarte pealt.
Hiiumaa võitja juht jäi tabamata
Äripäeval ei õnnestunud kümnetest katsetest hoolimata ühendust saada Hiiumaa TOPi võitjafirma OÜ Hiiu Teed tegevjuhi, puhkusel viibiva Raigo Sahteliga.
Sahtel ei võtnud ligi nädala jooksul kordagi mobiiltelefoni vastu ega reageerinud palvele võtta ise Äripäevaga ühendust. Hiiu Teede sekretäri kinnitusel firmas ühtki teist kõneisikut peale puhkusel viibiva Sahteli ei ole.