• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 14.10.10, 07:02

Riik otsib Hiiumaa liinile paremat lahendust

Tulevikus võib mandri ja Hiiumaa vahelisel liinil laevu omada riik ja osta ainult opereerimisteenust – sellist võimalust kaalub majandusminister Juhan Partsi loodud komisjon.
"Riigil oleks turvalisem, kui riik oleks laevade omanik ja tegutsevad operaatorid, kes iga viie aasta tagant vahetuvad," ütles oktoobri alguses esimese istungi pidanud komisjoni liige ja Hiiumaa Pühalepa valla juht Ants Orav.
Tema sõnul on esialgu pisut vara midagi konkreetset välja pakkuda, sest komisjon alles alustas oma tööd. Tulemuste esitamise tähtaeg on 2012. aastal. Tulemused võiks riigil aidata otsustada, mil viisil korraldada laevaliiklus Hiiumaaga pärast praeguse lepingu lõppemist Saaremaa reederi Vjatšeslav Leedo omanduses oleva OÜga Väinamere Liinid. Leping kehtib 2016. aastani.
Ka teine komisjoni liige, Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatusse kuuluv Tanel Malk sõnas, et olukorra parandamisele tuleb varakult mõelda. "Kui me midagi muuta tahame, siis see otsus peaks olema laual aastal 2012. Kui me teeme selle otsuse 2015, siis me ei muuda midagi," ütles ta.
Töögrupi moodustamine on hiidlaste endi initsiatiiv, kuna praegune laevaühenduse korraldamine neid ei rahulda. Malk märkis, et tema soov oleks tulevikus vältida ekstreemseid olukordi, mil saarelt üldse liikuma ei saa.
Töörühma juhi, majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Andres Lippmaa sõnul on esiteks tarvis välja töötada sobivad lahendused ja selleks tahab töörühm tellida ekspertidelt uuringu. "See annaks lähteandmed n-ö ideaalilähedase laeva oluliste parameetrite, sõidugraafiku kohta jne, võttes arvesse ka muud olulised küsimused, nagu vajadus süvendada laevateid, samuti laeva omandi küsimus - kas eraomanik või riik," selgitas ta.
Riigi ja OÜ Väinamere Liinid vahel sõlmitud leping kirjutas vedajale kohustuse tuua Hiiumaa liinile 2009. aasta jooksul uus laev. Laev Muhumaa jõudis liinile tänavu märtsis. Praegu ei lase uuel laeval sõita probleemid Heltermaa sadamas. Hiidlaste hinnangul on laev pigem sobilik just Saaremaa ja mandri vahel sõitmiseks ning madalad veeolud võivad olla ka edaspidi takistuseks.
Väinamere Liinide juht Urmas Treieli sõnul on laev tehtud spetsiaalselt selle liini jaoks ja kõiki parameetreid arvestades ning firma on valmis esimesel võimalusel laeva uuesti liinile tooma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele