Mitmed pangad on viimasel ajal aktiivsemalt laenu pakkuma hakanud ja teevad taas jälle erakliendile kampaaniaid.
Bigbanki lumehelvestega reklaam teatab, et „laenuaeg on jälle käes“. Panga juhatuse liikme ja turundus- ning müügivaldkonna juhi Kaido Saare sõnul lükati reklaamikampaaniale hääled sisse sel nädalal. „Bigbank on erinevaid laenutooteid reklaaminud pidevalt, seega olulist suunamuutust see kampaania ei tähenda. Küll aga näeme, et praegu on hooajaliselt sellisel kampaanial turgu, sest aastavahetuse eel tarbimine ja seetõttu ka inimeste laenuvajadus reeglina elavneb,“ selgitas Saar.
Swedbank annab oma kampaaniaga teada "väikeseid asju laena naabrilt, suuri Swedbankist". „Sellega kutsume kliente üles oma võimalusi kaardistama. Anname klientidele meeleldi nõu laenuvõtmise kohta ja tahame alati kliendi jaoks olla esimene valik,“ ütles panga eraisikute finantseerimise divisjoni direktor Andres Tukk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka Nordea pank, kes alustas eelmist laenurallit, kutsub erakliente laenu võtma või sinna koos juba võetud laenuga teisest pangast üle tulema. Otsest kampaaniat panga sõnul ei tehta. „Nordea ei anna laenu kampaania korras ega buumi ajal, vaid oleme valmis finantseerima nii headel kui ka halbadel aegadel,“ vastas Nordea juhatuse liige ja jaepanga juht Olavi Pakkonen diplomaatiliselt. Ta rõhutas, et Nordea ei ole kunagi laenude andmist lõpetanudki. „Nüüd on laenunõudlus taas kasvanud ehk tõusnud inimeste arv, kes soovivad oma kodu soetada või uue vastu vahetada,“ selgitas jaepanga juht.
Mis on praegu muutunud, et on õige aeg eraisikutele suunatud laenukampaaniaga peale hakata? „Esiteks on majanduse üldine olukord ja sellega seoses tarbijate kindlustunne tõusmas. Teiseks on Bigbank hästi kapitaliseeritud, mis lubab meil uute toodete, teenuste ja kampaaniatega välja tulla,“ vastas Saar. Andres Tuki sõnul ollakse jõudnud faasi, kus Swedbank näeb, et klientidel on juba taas julgust teha pikaajalisi laenuotsuseid. „Seda toetavad ka soodsamad kinnisvara hinnad,“ lisas ta.
Aktiivsem laenumüük paneb pankasid ka töötajate ridu täiendama. Tukk rääkis, et nagu paljud ettevõtted, koondasid ka nemad majanduslanguse ajal. Nüüd on töötajaid järk – järgult juba mõnda aega juurde võetud. Bigbank on samuti 2010. aastal töötajaid palganud, kuid peamiselt seoses laienemisega uutele turgudele Soome, Saksamaale ja Austriasse, kinnitas Saar.
Majanduslangus Nordeat töötajaid koondama ei pannud. Juurde aga palgatakse töökäsi sarnaselt teistele. „Nõustava kodupanga fookus ja jätkuv tulude kasv on olnud põhjus, miks Nordea on Eestis jätkuvalt kasvatanud ka oma meeskonda hoolimata turu vastupidisest trendist majanduslanguse ajal,“ ütles Pakkonen.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kommentaar, Ly Hõbe, Sampo Panga krediidivaldkonna juht:Sampo Panga hinnangul on viimastel kuudel huvi eluasemelaenude vastu olnud suhteliselt stabiilne. Arvestades muutunud majanduskeskkonda ning seda, et kodulaenu väljastamise põhitingimuseks on stabiilse sissetuleku olemasolu ja leibkonna võime oma eelarvest lähtudes laenu teenindada, siis inimestel puudub aktiivne soov võtta endale pikaajalisi kohustusi. Tänase jätkuvalt kõrge tööpuuduse olukorras ei pea Sampo Pank õigeks laenutooteid eraldi reklaamida ja müüa, tehes seda tavapärasest veelgi aktiivsemalt. Meie eesmärgiks on pakkuda oma klientidele häid eluasemelaenu võimalusi, kuid eraldi eluasemelaenukampaaniat lähiajal planeeritud ei ole.
Autor: Kadrin Karner, Kaisa Gabral
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!