Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pankadel laenuaeg jälle käes

    Mitmed pangad on viimasel ajal aktiivsemalt laenu pakkuma hakanud ja teevad taas jälle erakliendile kampaaniaid.

    Bigbanki lumehelvestega reklaam teatab, et „laenuaeg on jälle käes“. Panga juhatuse liikme ja turundus- ning müügivaldkonna juhi Kaido Saare sõnul lükati reklaamikampaaniale hääled sisse sel nädalal. „Bigbank on erinevaid laenutooteid reklaaminud pidevalt, seega olulist suunamuutust see kampaania ei tähenda. Küll aga näeme, et praegu on hooajaliselt sellisel kampaanial turgu, sest aastavahetuse eel tarbimine ja seetõttu ka inimeste laenuvajadus reeglina elavneb,“ selgitas Saar.
    Swedbank annab oma kampaaniaga teada "väikeseid asju laena naabrilt, suuri Swedbankist". „Sellega kutsume kliente üles oma võimalusi kaardistama. Anname klientidele meeleldi nõu laenuvõtmise kohta ja tahame alati kliendi jaoks olla esimene valik,“ ütles panga eraisikute finantseerimise divisjoni direktor Andres Tukk.
    Ka Nordea pank, kes alustas eelmist laenurallit, kutsub erakliente laenu võtma või sinna koos juba võetud laenuga teisest pangast üle tulema. Otsest kampaaniat panga sõnul ei tehta. „Nordea ei anna laenu kampaania korras ega buumi ajal, vaid oleme valmis finantseerima nii headel kui ka halbadel aegadel,“ vastas Nordea juhatuse liige ja jaepanga juht Olavi Pakkonen diplomaatiliselt. Ta rõhutas, et Nordea ei ole kunagi laenude andmist lõpetanudki. „Nüüd on laenunõudlus taas kasvanud ehk tõusnud inimeste arv, kes soovivad oma kodu soetada või uue vastu vahetada,“ selgitas jaepanga juht.
    Mis on praegu muutunud, et on õige aeg eraisikutele suunatud laenukampaaniaga peale hakata? „Esiteks on majanduse üldine olukord ja sellega seoses tarbijate kindlustunne tõusmas. Teiseks on Bigbank hästi kapitaliseeritud, mis lubab meil uute toodete, teenuste ja kampaaniatega välja tulla,“ vastas Saar. Andres Tuki sõnul ollakse jõudnud faasi, kus Swedbank näeb, et klientidel on juba taas julgust teha pikaajalisi laenuotsuseid. „Seda toetavad ka soodsamad kinnisvara hinnad,“ lisas ta.
    Aktiivsem laenumüük paneb pankasid ka töötajate ridu täiendama. Tukk rääkis, et nagu paljud ettevõtted, koondasid ka nemad majanduslanguse ajal. Nüüd on töötajaid järk – järgult juba mõnda aega juurde võetud. Bigbank on samuti 2010. aastal töötajaid palganud, kuid peamiselt seoses laienemisega uutele turgudele Soome, Saksamaale ja Austriasse, kinnitas Saar.
    Majanduslangus Nordeat töötajaid koondama ei pannud. Juurde aga palgatakse töökäsi sarnaselt teistele. „Nõustava kodupanga fookus ja jätkuv tulude kasv on olnud põhjus, miks Nordea on Eestis jätkuvalt kasvatanud ka oma meeskonda hoolimata turu vastupidisest trendist majanduslanguse ajal,“ ütles Pakkonen.
    Kommentaar, Ly Hõbe, Sampo Panga krediidivaldkonna juht:Sampo Panga hinnangul on viimastel kuudel huvi eluasemelaenude vastu olnud suhteliselt stabiilne. Arvestades muutunud majanduskeskkonda ning seda, et kodulaenu väljastamise põhitingimuseks on stabiilse sissetuleku olemasolu ja leibkonna võime oma eelarvest lähtudes laenu teenindada, siis inimestel puudub aktiivne soov võtta endale pikaajalisi kohustusi. Tänase jätkuvalt kõrge tööpuuduse olukorras ei pea Sampo Pank õigeks laenutooteid eraldi reklaamida ja müüa, tehes seda tavapärasest veelgi aktiivsemalt. Meie eesmärgiks on pakkuda oma klientidele häid eluasemelaenu võimalusi, kuid eraldi eluasemelaenukampaaniat lähiajal planeeritud ei ole.
    Autor: Kadrin Karner, Kaisa Gabral
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Infoturbe ekspert: identiteedivargusi on rohkem kui maailmas inimesi, teadlikkus peab tõusma
Tänavust infoturbeaastat iseloomustavad uued ründeviisid, kasvav identiteedivarguste arv, keerukamaks muutunud ründed ning digitaalse tarneahela riskid, kirjutab IT-ettevõtte Datafox infotrube juht Janar Randväli.
Tänavust infoturbeaastat iseloomustavad uued ründeviisid, kasvav identiteedivarguste arv, keerukamaks muutunud ründed ning digitaalse tarneahela riskid, kirjutab IT-ettevõtte Datafox infotrube juht Janar Randväli.
USA aktsiaturud alustasid juulit tõusuga
USA peamised aktsiaindeksid alustasid uut kuud positiivses meeleolus, tõustes üle protsendi eilsest sulgumistasemest kõrgemale.
USA peamised aktsiaindeksid alustasid uut kuud positiivses meeleolus, tõustes üle protsendi eilsest sulgumistasemest kõrgemale.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Raadiohitid: kuidas taltsutada inflatsiooni
Lõppeval nädalal avardasid kuulajate silmaringi raadiosaated inflatsioonist, investeerimisest, OÜtamisest ning turismi olukorrast Ungaris.
Lõppeval nädalal avardasid kuulajate silmaringi raadiosaated inflatsioonist, investeerimisest, OÜtamisest ning turismi olukorrast Ungaris.
Rakvere ettevõtja ja Eesti 200 poliitik kandis lastelaagri raha enda osalusega firmasse
Rakvere ettevõtja ja endine Eesti 200 Rakvere osakonna esimees Rainer Miltop kandis Ukraina-Eesti laste ühislaagri korraldamiseks mõeldud raha enda firma arvele.
Rakvere ettevõtja ja endine Eesti 200 Rakvere osakonna esimees Rainer Miltop kandis Ukraina-Eesti laste ühislaagri korraldamiseks mõeldud raha enda firma arvele.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.