• OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2250,23%38 640,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,22
  • OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2250,23%38 640,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,22
  • 03.03.11, 17:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reisijate teadlikkus oma õigustest on suurenenud

Tarbijakaitseameti turismimessil läbiviidud uuringu tulemustest selgus, et tarbijate teadlikkus reisijate õigustest on suurenenud ja reisiettevõtjate poolt antav informatsioon on paranenud.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste rääkis Tourestil, et 2010 aasta jääb Eesti turismisektorit meenutama kui negatiivsete sündmuste rohket, kuhu sisse jäid nii Madeira mudalaviin, Islandi tuhapilv kui ka mitme reisikorraldaja maksejõuetused.
"Ka uus aasta algas turismiettevõtjatele murettekitavalt seoses Egiptuse rahutustega. Kõikide nende sündmuste varjus aga ei tohi turismiettevõtjad unustada, et õigusaktidega kehtestatud nõuded on nende täitmiseks ja viimaste eiramine on klientide usalduse kuritarvitamine, mis on lubamatu," lisas Sooniste.
Ankeedile vastas kokku 256 inimest. Küsitlusest selgus, et tarbijad teevad aina rohkem eeltööd enne reisi ostmist – 66,8% (2010. aastal 65%) konsulteerib eelnevalt reisikorraldajaga; 63,7% oli ka neid, kes kogusid informatsiooni erinevatest foorumitest või 55,9% pere-tuttavate kaudu. 25,4%  kontrollib ka tagatise olemasolu. 4,3% on neid, kes peavad olulisemaks soodsaimat hinda, viimaste osakaal on möödunud aastaga võrreldes oluliselt vähenenud (2010. aastal oli  9%).  
Vastanutest  üle poole ( 55,8%) on saanud enne reisi piisavalt asjalikku teavet ning 35,1% vastanuist väitis, et infot siiski nappis (2010. aastal hindas infot ebapiisavaks 35%).  7,4% vastas, et ei ole vajalikku infot reisiettevõtjatelt saanud.
Pooltel vastanutest (51,6%) on reisid sujunud probleemideta (2010. aastal 55%).  26,6% oli probleeme lendude hilinemise või tühistamisega, 19,1% vastanuist oli probleeme hotellitoa, ekskursiooni, reisiaegse teenindusega.
57,4% vastanutest (2010. aastal 48%) teadis, et alates 2 h lennu hilinemisest on tal õigus saada lennuettevõtja poolset hoolitsus. Suurenenud on nende vastajate osakaal (81,6%), kes loevad ja vaatavad tarbijakaitse teemalisi artikleid ning uudiseid (2010. aastal 77%).
18.-20. veebruaril toimus kümnes turismimess Tourest 2011. Kohapeal viidi läbi ka reisiteemaline uuring.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 12:21
Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro – kõrgeima taseme fotograafia ja šokeerivad tehisintellekti vigurid
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele