Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mopeed vajab alates juulist liikluskindlustust

    Alates järgmise kuu esimesest päevast ehk 1. juulist peab mopeedidel olema liikluskindlustuse leping, varem kasutuselevõetud mopeedide registreerimisel ja kindlustamisel kehtib aastane üleminekuaeg, teatas Eesti Liikluskindlustuse Fond (LFK).

    1. juulist 2011 tuleb mopeed registreerida maanteeameti liiklusregistri büroos (endine ARK) ning seejärel sõlmida liikluskindlustuse leping. Varem kasutuselevõetud mopeedide registreerimisel kehtib üleminekuaeg kuni 1. juulini 2012. Kindlustuslepingu sõlmimisel eraldi üleminekuaega ei ole - kui mopeed on registreeritud, tuleb kohe ka kindlustusleping sõlmida.
    Igal registreeritud mopeedil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte. Mopeediga liiklemiseks on vaja soetada ka kindlustuspoliis ja tasuda kindlustusmakse. Näiteks talvel, kui mopeediga ei sõideta, piisabki vaid lepingu olemasolust.
    LKFi teenindusjuht Lauri Potsepp soovitas vaatamata üleminekuperioodile kõik mopeedid kohe alates juulist registreerida ning kindlustus vormistada. "Kui registreerimata mopeediga, mille suhtes kehtib üleminekuklausel, põhjustatakse liiklusõnnetus, siis tuleb teisele isikule tekitatud kahju hüvitada mopeedijuhil endal," selgitas ta. "Silmas tuleb pidada seda, et alates 2012. aasta juulist ei saa ilma dokumentideta mopeede registreerida ning seega ei tohi nendega pärast seda enam üldse sõita."
    Liikluskindlustus kaitseb kohustusliku vastutuskindlustusena kannatanuid ja mopeedijuhte samas ulatuses kui teisi sõidukijuhte. Liikluskindlustuse raames hüvitatakse mopeedijuhi tekitatud liikluskahju teisele isikule. Liikluskahjuks loetakse kannatanu töövõimetusest tulenev kahju, kannatanu ravikulu ning teisele isikule põhjustatud varakahju (näiteks sõiduki, hoone vms. kahjustamine). Liiklusõnnetuse põhjustaja varakahju ei hüvitata, küll aga kompenseeritakse tema ravikulud raviasutuses.
    LKF hüvitab liikluskahju, kui see põhjustati mopeediga, mille suhtes oli seadust eirates jäetud liikluskindlustusleping sõlmimata. Enne 1. juulit 2011 kasutuselevõetud, kuid registreerimata mopeediga tekitatud kahju LKF üleminekuperioodi jooksul ei hüvita. Pärast selle aasta 1. juulit kasutuselevõetud ja ilma kindlustuslepinguta mopeediga põhjustatud kahju hüvitatakse, kuid LKF esitab tagasinõude kahju põhjustajale.
    LKFi teenindusjuhi kinnitusel ei kaitse mopeedi suhtes sõlmitud liikluskindlustus alati kahju põhjustajat. "Kindlustusandja hüvitab küll kannatanule tekitatud kahju, kuid võib teatud juhtudel esitada tagasinõude kahju põhjustajale," selgitas ta. "Seaduse kohaselt võib tagasinõude esitada, kui mopeedil puudus kehtiv liikluskindlustus, mopeedijuht oli alkoholi- või narkojoobes, juhil puudus mopeedijuhtimise õigus, juht lahkus liiklusõnnetuse toimumiskohalt või liiklusõnnetusest ei teatatud ettenähtud aja jooksul kindlustusseltsile. Kahjusummad võivad ennekõike isikukahjude puhul ulatuda sadadesse tuhandetesse eurodesse."
    Kuna mopeedijuhid on sageli alaealised, tuleb vanematel teha selgitustööd ja jälgida, et ilma juhtimisõiguseta laps ei juhiks mopeedi. Samuti tuleb lastele selgitada käitumist liiklusõnnetuse korral.
    Eesti Liikluskindlustuse Fond:
    LKF on liikluskindlustuse seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamiseks ülesandeks on täita garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit.
    Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud. Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu. LKF on lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis.
    LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.