Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air sotsiaalmeedias, tulud ületavad kulusid
Äripäev ja Äripäeva lugejad küsitlesid eile Estonian Airi... Facebookis.
Mis oleksid need kolm olulist märksõna sisenemisel sotsiaalmeediasse edukalt raha teenima? Lisaväärtus, klientide kaasamine ja mängulisus.
Kui palju raha sotsiaalmeediast teenimisele kulutate? Kas tulud ületavad kulusid? Kuidas neid kulusid mõõdate ja hindate? Mille järgi otsustate, et mingi tegevus tasub ära? 1) Sotsiaalmeediale ei ole tegelikult eraldi eelarvet. Kulutused, mis selles vallas teeme, on minimaalsed. 2) Jah, tulud ületavad kulusid. 3) Kulutused, mida sotsiaalmeediasse panustame, on eelkõige inimtööjõud. Marginaalsed on reaalsed rahalised kulutused (bannerid, auhinnad jms). Hindamine on sotsiaalmeedia osas alati olnud selline üsna keeruline teema. Ühelt poolt kontaktide arv, teisalt aga aktiivsete kontaktide arv ning nende kvaliteet. Hästi palju on selles hindamises siiski manuaalset osa, kus numbritele vastanduvad ka konkreetsed sotsiaalmeedia monitooringud ja tagasiside kvaliteet. 4) Tagasiside - oleme väga avatud oma fännide tagasisidele kõikide meie tegevuste kohta. Kui aktsioon on osutunud populaarseks, teeme seda jälle. Kui see aga ei ärata piisavat tähelepanu ja huvi, pole seda ka mõtet korrata.
Mida peaks sisaldama FB sissekanne, mida ei tohiks sisaldada, kuidas panna kasutajad seda levitama? Postitus peab olema huvitav ja asjakohane. Teiseks peab see olema suunatud otse sihtgrupile - ehk siis meie puhul peame arvestama, et iga turg saaks just temale olulisi sõnumeid. Ilmselgelt ei ole Moskvas asuval kasutajal eriti sooja ega külma, et praegu on saadaval kampaaniahinnaga lennupiletid näiteks Amsterdamist Tallinna. Kolmandaks - kuna sotsiaalmeedia on väga kiire infokanal, peaks ka seal levitatav info olema lühike ja konkreetne, kus olulisim on välja toodud ja kõik vähemoluline välja jäetud. Kuidas panna levitama - kliente kaasavate tegevustega, heade pakkumiste ja mänguliste tegevustega.
Kui suure rahalise kahju tekitas Cherry.ee vahendusel toimunud esimene kampaania, mis müüdi lõhki ja mis tõi kaasa uue kampaania? Estonian Air, nagu ka teised lennufirmad, kampaaniate finantstulemusi meedias üksikasjaliselt ei lahka. Väikest erandit tehes saame öelda, et Cherry esimene kampaania osutus rahaliselt tulusaks, välja arvatud moraalne kahju, mis kampaania varasemast lõpetamisest tekkis. Uued kampaaniad täitsid oma ülesandeid hästi ning kavandame järgmisi nii Eestis kui ka välisturgudel.
Autor: Katrin Talvak