Tai üleujutused ja endiselt taastuv tootmine Jaapani märtsikuisest maavärinast ja tsunamist sundisid Toyotat teatama 32% vähenenud tegevuskasumist ja loobuma aasta kasumiprognoosist.
Lisaks muudele hädadele uputab Toyota kasumlikkust jonnakalt tugev jeen, mis muudab aastas keskmiselt 1,5 miljoni auto eksportimise mittekasumlikuks ja halvab konkurentsivõimet võrreldes konkurentidega nagu Hyundai Motor, kirjutab uudisteagentuur Reuters.
Toyota teatas täna, et juuli ja septembri vahelisel perioodil teeniti tegevuskasumina 966 miljonit, mis oli oluliselt halvem analüütikute oodatud 1,3 miljardist dollarist.
Toyota fiskaalse teise kvartali puhaskasum kukkus aastases võrdluses 18,5%, 1,03 miljardi dollarini. Firma käive tegi samal ajal 5% vähikäiku, kahanedes 58,5 miljardi dollarini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
31. märtsil lõppevaks fiskaalaastaks prognoosis Toyota tegevuskasumiks 5,8 miljardit dollarit, kuid firma võttis kasumiprognoosi ja müüdavate autode prognoosi tagasi, tuues põhjuseks Tai üleujutustega kaasneva ebakindluse.
Olles veel mõned aastad tagasi maailma kadestusväärseim ja kasumlikem autotootja, on Toyota praeguseks loovutanud aura kodumaiste konkurentidele nagu Nissan. Viimane kergitas möödunud nädalal kasumiprognoosi tänu heale müügile nii arenenud kui ka arenevatel turgudel uute populaarsete mudelite tõttu.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!