Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linn: Väo sõlmele vaja uut auditit

    Tallinna linnavalitsus otsustas, et Väo liiklussõlme detailplaneeringule peaks tellima täiendava liiklus-ohutuse auditi, maanteeamet on vastu.

    Seni on maanteeameti vastutusel tellitud liiklusohutuse audit Väo sõlme tehnilisele projektile, kuid selles auditis jäi tähelepanu alt välja tankla rajamine keset liiklussõlme. Eraldi detailplaneeringu auditeerimine ei olnud Väo sõlme projekteerimisel kohustuslik (praegu kehtivad määrused nõuavad auditit mõlemas etapis) ning sellele rõhub ka lisaauditi vastu olev maanteeamet. Kui täiendav audit peaks Väo sõlme liikluslahenduse ohtlikuks tunnistama, võib juhtuda, et sõlme rajamiseks eraldatud euroraha jääb ajalimiidi ületamise tõttu kasutamata. See omakorda on üks põhjus, miks maanteeamet täiendavast auditist kuuldagi ei soovi.
    „Tallinna linnavalitsus peab siiski vajalikuks lisaks tehnilise projekti liiklusohutusauditile, kus ei analüüsitud tankla rajamist (detailplaneering näeb ette Olerexi tanklat otse liiklussõlme keskmes – toim), tellida ka täiendav liiklusohutusaudit,” ütles Tallinna linnaplaneerimise ameti juht Anu Hallik-Jürgenstein.
    Just ringteega liiklussõlme keskele kavandatav tankla on detailplaneeringule vastuväite esitanud teedeinseneride Raul Vibo ja Ain Kendra hinnangul kogu liikluslahenduse suurim probleem. Möödunud nädalal toimus Väo sõlme detailplaneeringu avalik arutelu, kus Vibo ja Kendra kaitsesid oma vastuväidet, maanteeametit esindanud planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger jäi aga selle juurde, et ühtegi lisaauditit pole tarvis. Otsustamine veeretati linnavalitsuse kätte, kes maanteeameti meelehärmiks eelistab uue auditi tellimist.
    “See on kaalutlusotsus ja oleme sellest teavitanud ka maanteeametit, kes peaks uuringu tellima. Maanteeameti seisukoht meil veel teada ei ole,” märkis Hallik-Jürgenstein. Ta lisas, et põhimõtteliselt on võimalik, et maanteeamet ei nõustu täiendava uuringuga ning esitab oma argumendid, miks nad ei pea seda vajalikuks. “Sellisel juhul peame meie kaaluma nende põhjendusi ja otsustama,” selgitas Hallik-Jürgenstein.
    Maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger ütles Äripäevale, et ei pea täiendava auditi tellimist vajalikuks. “Ekspertiis toob välja, et teeprojekti realiseerimisel paraneb tunduvalt liiklusohutus ja liiklejate mugavus,” toonitas Tagger.
    Taggeri viidatud ekspertiisi taust on aga see, et kuna tehnilise projekti liiklusohutuse auditi tellis tanklast huvitatud Olerexi kulul sellesama projekti koostanud K-Projekt, oli maanteeamet Äripäeva survel sunnitud tellima auditile täiendava ekspertiisi, kummutamaks huvide konflikti kahtlust. Kuigi ekspertiis oli üldiselt positiivne, on selles soovitus kaaluda tanklast loobumist. Maanteeamet rõhub aga tanklast rääkimise asemel terviklahenduse paremale ohutustasemele võrreldes praeguse ristmikulahendusega. Osapooled räägivad seega justkui aiast ja aiaaugust.
    Äripäev küsis Väo sõlme tehnilise projekti liiklusohutuse auditi koostanud Stratumi juhilt Margus Nigolilt, kas nad analüüsisid muuhulgas tankla rajamist keset liiklussõlme. „Auditis ei ole hinnangut tankla olemasolu kohta planeeritud asukohas, kuna see ei ole tehnilise projekti auditeerimise etapi ülesanne,” kinnitas Nigol.
    Just sellele asjaolule on rõhunud ka detailplaneeringule vastuväite esitanud teedeinsenerid. "Stratumilt telliti liiklusohutuse audit tehnilisele projektile, mitte detailplaneeringule," märkis teedeinsener Vibo. Ta selgitas, et paraku ei ole tehnilise projekti staadiumis teostatud liiklusohutuse auditi ülesanne anda hinnangut põhimõttelistele küsimustele, nagu antud juhul on tanklakinnistu juurdepääsu ühendamine otse põhimaanteede liiklussõlme.
    Tallinna linnavalitsus on teinud maanteeametile ettepaneku homme kohtuda, et arutada täiendava liiklusohutuse auditi vajadust. Kuidas kokkuvõttes otsustatakse, selgub lähiajal.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.