• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 02.10.12, 15:45

Linn: Väo sõlmele vaja uut auditit

Tallinna linnavalitsus otsustas, et Väo liiklussõlme detailplaneeringule peaks tellima täiendava liiklus-ohutuse auditi, maanteeamet on vastu.
Seni on maanteeameti vastutusel tellitud liiklusohutuse audit Väo sõlme tehnilisele projektile, kuid selles auditis jäi tähelepanu alt välja tankla rajamine keset liiklussõlme. Eraldi detailplaneeringu auditeerimine ei olnud Väo sõlme projekteerimisel kohustuslik (praegu kehtivad määrused nõuavad auditit mõlemas etapis) ning sellele rõhub ka lisaauditi vastu olev maanteeamet. Kui täiendav audit peaks Väo sõlme liikluslahenduse ohtlikuks tunnistama, võib juhtuda, et sõlme rajamiseks eraldatud euroraha jääb ajalimiidi ületamise tõttu kasutamata. See omakorda on üks põhjus, miks maanteeamet täiendavast auditist kuuldagi ei soovi.
„Tallinna linnavalitsus peab siiski vajalikuks lisaks tehnilise projekti liiklusohutusauditile, kus ei analüüsitud tankla rajamist (detailplaneering näeb ette Olerexi tanklat otse liiklussõlme keskmes – toim), tellida ka täiendav liiklusohutusaudit,” ütles Tallinna linnaplaneerimise ameti juht Anu Hallik-Jürgenstein.
Just ringteega liiklussõlme keskele kavandatav tankla on detailplaneeringule vastuväite esitanud teedeinseneride Raul Vibo ja Ain Kendra hinnangul kogu liikluslahenduse suurim probleem. Möödunud nädalal toimus Väo sõlme detailplaneeringu avalik arutelu, kus Vibo ja Kendra kaitsesid oma vastuväidet, maanteeametit esindanud planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger jäi aga selle juurde, et ühtegi lisaauditit pole tarvis. Otsustamine veeretati linnavalitsuse kätte, kes maanteeameti meelehärmiks eelistab uue auditi tellimist.
“See on kaalutlusotsus ja oleme sellest teavitanud ka maanteeametit, kes peaks uuringu tellima. Maanteeameti seisukoht meil veel teada ei ole,” märkis Hallik-Jürgenstein. Ta lisas, et põhimõtteliselt on võimalik, et maanteeamet ei nõustu täiendava uuringuga ning esitab oma argumendid, miks nad ei pea seda vajalikuks. “Sellisel juhul peame meie kaaluma nende põhjendusi ja otsustama,” selgitas Hallik-Jürgenstein.
Maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger ütles Äripäevale, et ei pea täiendava auditi tellimist vajalikuks. “Ekspertiis toob välja, et teeprojekti realiseerimisel paraneb tunduvalt liiklusohutus ja liiklejate mugavus,” toonitas Tagger.
Taggeri viidatud ekspertiisi taust on aga see, et kuna tehnilise projekti liiklusohutuse auditi tellis tanklast huvitatud Olerexi kulul sellesama projekti koostanud K-Projekt, oli maanteeamet Äripäeva survel sunnitud tellima auditile täiendava ekspertiisi, kummutamaks huvide konflikti kahtlust. Kuigi ekspertiis oli üldiselt positiivne, on selles soovitus kaaluda tanklast loobumist. Maanteeamet rõhub aga tanklast rääkimise asemel terviklahenduse paremale ohutustasemele võrreldes praeguse ristmikulahendusega. Osapooled räägivad seega justkui aiast ja aiaaugust.
Äripäev küsis Väo sõlme tehnilise projekti liiklusohutuse auditi koostanud Stratumi juhilt Margus Nigolilt, kas nad analüüsisid muuhulgas tankla rajamist keset liiklussõlme. „Auditis ei ole hinnangut tankla olemasolu kohta planeeritud asukohas, kuna see ei ole tehnilise projekti auditeerimise etapi ülesanne,” kinnitas Nigol.
Just sellele asjaolule on rõhunud ka detailplaneeringule vastuväite esitanud teedeinsenerid. "Stratumilt telliti liiklusohutuse audit tehnilisele projektile, mitte detailplaneeringule," märkis teedeinsener Vibo. Ta selgitas, et paraku ei ole tehnilise projekti staadiumis teostatud liiklusohutuse auditi ülesanne anda hinnangut põhimõttelistele küsimustele, nagu antud juhul on tanklakinnistu juurdepääsu ühendamine otse põhimaanteede liiklussõlme.
Tallinna linnavalitsus on teinud maanteeametile ettepaneku homme kohtuda, et arutada täiendava liiklusohutuse auditi vajadust. Kuidas kokkuvõttes otsustatakse, selgub lähiajal.

Seotud lood

Arvamused
  • 23.02.12, 05:55
ÄP: Parts peab huvide konflikti klaarima
Juhan Parts peab selgitama, kuidas sai Eesti ühe olulisema liiklussõlme ümberehituse võtmefiguuriks kütusefirma.
Uudised
  • 06.12.12, 05:23
Väo ristmik võib käiku minna ohtlikuna
Värske liiklusohutusaudit annab Väo ristmiku projekti ohutusele mitterahuldava hinnangu ja on järjekorras juba mitmes kriitika, kuid maanteeamet kavatseb sama projektiga edasi minna.
Uudised
  • 21.12.12, 14:36
Väo liiklussõlme uuendamine lükkub edasi
Maanteeamet ja Tallinna linn otsustasid seoses Väo liiklussõlme tehnilises projektis leitud puudustega, et amet koostab ristmiku uue liikluslahenduse ning seetõttu lükkub sõlme ehitus Euroopa Liidu järgmisse eelarveperioodi.
Uudised
  • 05.09.12, 06:17
Loe Väo ristmiku ohutuse ekspertiisi 
Väo liiklussõlme liiklusohutuse audit soovitab kaaluda Olerexi teenindusjaama väljaviskamist ristmikualast.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele