Autode tegelik kütusekulu võib olla reklaamitust 25–50% suurem, vahendab whatcar.ee Saksa ajakirja Auto Bild testi.
Auto Bildi koostatud edetabelist selgus, et neljal autol erineb reaalne kütusekulu tootja lubatust 50 protsenti ja rohkemgi. Need on Opel Ampera ePionier Edition (1,6 liitri asemel 5,2 liitrit sajale kilomeetrile), Toyota Prius Plug-In (2,6 asemel 4,1 liitrit), Audi A6 3.0 TDI DPF multitronic (5,1 asemel 7,8 liitrit) ja Lexus CT 200h (3,8 asemel 5,7 liitrit).
Nimelt annab Opel 1,6-liitrise keskmise kütusekulu kuni sajakilomeetrise sõidu puhul. Ent seda vahemaad aitab suures osas läbida akudesse salvestatud energia. Edasi saavad akud tühjaks ning "elektri"-Opel hakkab liikuma bensiini abil nagu auto muistegi.
Ametliku kütusekulu mõõtmine toimub euroliidu direktiivi 80/1268/EWG järgi. Et kõiki autosid võrreldavates tingimustes katsetada, mõõdetakse kütusekulu mitte teedel-tänavatel, vaid stendil. Mõõtmine kestab 19 minutit ja 40 sekundit. Imiteeritakse linna- ja maanteesõitu. Kiirendused ja kiirused on täpselt ette antud, nii näiteks tuleb paigalt 50 kilomeetrini tunnis jõuda 26 sekundiga. Igale käiguvahetusele jäetakse kaks sekundit. Ka ei tunne katseseadmes töötav auto tuult, vihma ega pakast. Ruumi temperatuur peab olema 20 ja 30 Celsiuse kraadi vahel ning õhuniiskuse ja -rõhu vahemikud on samuti ette antud.
Saksa ajakiri Auto Bild katsetab autosid oma reeglite järgi, mis oluliselt ei erine ühegi teise tõsiseltvõetava autoväljaande metoodikast. Kütusekulu mõõdetakse 155kilomeetrisel kindlaksmääratud teekonnal, millest 40 kilomeetrit on linna-, 61 maantee- ja 54 kiirteesõitu. Sõidetakse erksalt, kuid mitte sportlikult. Kiirteest läbitakse 20 kilomeetrit täisgaasiga, ülejäänud osa aga püsiva kiirusega 120 km/h. Enne katse algust täidetakse kütusepaak viimse võimaluseni. Sama korratakse katse järel saamaks teada, kui palju kütust kulus.
Auto Bild vaatas oma testide tulemused läbi ja leidis sada autot, kelle puhul tegelik kütusekulu tehase öeldust kõige enam erineb. Ülekulu jäi vahemikku 25,4–225%.
Seotud lood
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.
Enimloetud
4
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
5
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Viimased uudised
Kuidas juhtida bürood, kus ei ole inimesi?
Hetkel kuum
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele