Konsultatsioonifirma Interband avaldas täna maailma saja kõige väärtuslikuma kaubamärgi edetabeli, mida kroonib sarnaselt möödunud aastaga karastusjookide tootja Coca-Cola, mille brändi turuväärtuseks hinnati 71,86 miljardit dollarit.
2011. aastal on Interbrandi arvates suutnud oma kaubamärgi turuväärtust kõige enam kasvatada Apple, mis on tõusnud 17. kohalt kaheksandaks. Kümne astme võrra on oma kohta edetabelis parandanud aga Amazon.com (26. koht vs. 36. koht).
Kõige kehvemini on suurematest ettevõtetest läinud Nokial, mis on kaheksadalt kohalt langenud neljateistkümnendaks. Samas on kaubamärgi turuväärtust hinnatud kõrgemalt kui kogu ettevõtte turuväärtust (15,52 mld eurot).
Kümme kohta on aastaga edetabelis kaotanud nii Nintendo (48. koht vs. 38. koht) kui ka Yahoo! (76. koht vs. 66. koht).
Järgneb edetabeli esimene ots:1) Coca-Cola, 71,86 mld dollarit (kaubamärgi väärtuse kasv aastaga 2%)2) IBM, 69,91 mld dollarit (+ 8%)3) Microsoft, 59,09 mld dollarit (-3%)4) Google, 55,32 mld dollarit (27%)5) General Electric, 42,81 mld dollarit (0%)6) McDonald`s, 35,59 mld dollarit (6%)7) Intel, 35,22 mld dollarit (10%)8) Apple, 33,49 mld dollarit (58%)9) Disney, 29,02 mld dollarit (1%)10) HP, 28,48 mld dollarit (6%)11) Toyota, 27,76 mld dollarit (6%)12) Mercedes-Benz, 27,45 mld dollarit (9%)13) Cisco, 25,31 mld dollarit (9%)14) Nokia, 25,07 mld dollarit (9%)15) BMW, 24,55 mld dollarit (10%)16) Gillette, 24,00 mld dollarit (3%)17) Samsung, 23,43 mld dollarit (20%)18) Louis Vuitton, 23,17 mld dollarit (6%)19) Honda, 19,43 mld dollarit (5%)20) Oracle, 17,26 mld dollarit (16%)
Interbrand on oma edetabelisse kaasanud vaid börsifirmad.
Seotud lood
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.
Hetkel kuum
“Kas nad äkki murravad mingeid salajasi lubadusi?"
Sõidame superrikastele mõeldud särtsuautoga Eesti teedel
Tagasi Äripäeva esilehele