Tegemist ei ole BE-kategooriaga, vaid seda nimetatakse B96 eksamiks. Selle eksami sooritamiseks on vaja minna lähimasse ARKi büroosse, tasuda 25,56 eurot riigilõivu sõidueksami eest ja teist sama palju uue juhiloa eest. Haagis eksamisõiduks tuleb tavaliselt endal muretseda – ja siin on oluline moment see, et eksamil peab ARKi kinnitusel olema mitte kerg- (täismassiga kuni 750 kg), vaid suurem haagis ning ka autorongi täismass peab ületama 3500 kg. Taas tuleb appi kutsuda mõni B96- või BE-kategooriat omav sõber, sest ise sellise autorongiga ju veel sõita ei tohi.
Kui haagist endal võtta pole, saab selle rentida. Näiteks autotreileri, mille täismass on reeglina ca 2000 kg. Siin peab muidugi jälgima, et auto enda täismass ei ületaks 2250 kg, vastasel juhul tähendaks see juba BE-kategooria eksamile sõitmist. Viimase puhul on autorongi lubatud täismass kuni 5000 kg, ehk B96st omakorda 750 kg enam. Ehk sisuliselt ongi B96 n-ö kirik keset küla variant.
Kellele see on kasulik? Eeskätt annab B96 leevendust maasturiomanikele, kelle auto täismass ületab 2750 kg piiri ja kes ei tohtinud varem vaatamata toekale vedukile isegi tavalist 750 kg kerghaagist vedada. Suhteliselt absurdne olukord, sest autorongi tegelik mass ei pruugi isegi üle 2500 kg küündida, kuid rehkendus käib ikka täismassi alusel.
Teiseks loomulikult neile, kes aeg-ajalt vajavad raskema haagise vedamist. Haagissuvilat, järeleveetavat seadeldist, hobuhaagist jms. Või autotreiler –täiesti tavalise sõiduautoga, täismassiga 1900 kg, ei tohi B-kategooria loaga seaduse järgi sõita isegi tühja autotreileriga, sest viimase täismass on ca 2000 kg ehk kogu autorongi täismass ületab 400 kg võrra lubatud 3500 kg piiri. Pärast B69 eksami sooritamist võib sellega juba sõita, kuid siin on üks “aga”: kas sellega ka midagi vedada saab?
Masside ja kilode mäng. Siin hakkabki kilode ja massidega rehkendamine. Vanasti oli reegel, et haagise täismass ei tohi ületada auto tühimassi, kuid nüüd on asi lihtsam: tuleb vaadata auto tehnilisse passi ja sealt välja lugeda, kui suure massiga haagist teie auto tohib vedada. Ja nii ongi.
Võtame aluseks tollesama tavalise sõiduauto, täismassiga 1900 kg, ja tema sappa haagitava autotreileri täismassiga 2000 kg. Kokku on autorongi täismass 3900 kg ehk pärast 51,12 euro maksmist ja eksami edukat sooritamist täiesti legaalne autorong. Kui suurt autot aga sinna peale tohib sikutada? Siin tuleb appi võtta nii auto kui ka haagise tehniline pass. Sellise auto tühimass on oletatavalt ca 1350 kg ja suurim lubatud piduritega haagise mass (autotreilerid on varustatud inertspiduritega) ca 1300 kg.
Seejärel tuleb vaadata haagise tehnilisse passi ja lugeda sealt välja tolle tühimass. Tavaliselt jääb see 600 kg piiresse. Nüüd selgubki, et selle auto ja haagisega tohib vedada vaid kuni 700 kg sõidukit. Tavaelus tähendab see seda, et nii kerget sõidukit pole üldse olemas, või kui on, siis vaid mõni üksik. Ja siin ei aita enam ei B96 ega BE-kategooria. Vaja on kogukamat autot.
Kui auto on, vastupidi, liiga suur, on tõenäoline, et B96 kategooriast enam ei piisa. Vaja on juba BE-kategooriat. Seega tegelikult ongi nii, et kui rääkida treileriga ühe sõiduauto (tühimassiga ca 1300 kg) vedamisest teise sõiduautoga, siis eeldab see vähemalt 1950 kg tühimassiga vedukit (600 kg haagis + 1300 kg sellel olev sõiduk). Sellise auto täismass on aga ca 2400 kg. Ja kui nüüd omakorda liita sellele treileri täismass (2000 kg), saame kokku juba 4400 kg ehk B69st ikkagi 150 kg enam.