Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KUIDAS turundada seeniorile?

    Seenioridele turundamisel kasuta selget sõnumit, eelista paberkandjat ning uuri tarbimisharjumusi. Äripäeva müügiveebi Best Sales müügijuhtide klubi hommikuseminaril analüüsiti Tallinki seenioride paketi põhjal eakate segmendi ootuste eripärasid ja ostuvõimet.

    Seenioride kruiisid Stockholmi on toimunud Tallinkis neli korda, esimene tänavu märtsis ja viimane oktoobris. “Enne segmendipõhise toote väljaarendamist uurisime põhjalikult vanemate inimeste reisiharjumusi ja ootusi. Üldine arusaam, et pensionäridel pole reisimiseks raha, osutus valeks,” kirjeldas Tallinki korporatiivklientide müügijuht Katrin Karing.
    Selgus, et näiteks vanematele inimestele suunatud väljaanne Elukiri korraldab viis välisreisi aastas. “Nende reisidele on väga raske kohti saada, nädala või kahega müüakse välja,” selgitas Karing.
    Põhjused, miks vanemad inimesed seniajani Tallinkiga vähe reisisid, selgusid küsitluse käigus. Esiteks eelistavad Eesti pensionärid reisida pigem grupiga, Rootsi pensionäride puhul on ­eelistus vastupidine. Reisimissoovi pidurdavad mõned sihtgrupile ainuomased hirmud. “Kardetakse, et laeval ei saa rääkida eesti keelt, et seal ei saa vajadusel arstiabi, ja üksinda Stockholmiga tutvuma pigem ei julgeta minna,” tõi Karing välja mõned tüüpilised hirmud.
    Oluline on isiklik suhtlemine. Saadud info põhjal kujundati välja spetsiaalne kruiis, arvestades sihtgrupi eripärasid. Karise sõnul on isiklik suhtlemine selle sihtgrupi puhul kõige olulisem. “Lisasime programmi spetsiaalsed üritused, mis toimuvad meie konverentsikeskuses. Alati on kaasas üks “kuulus nimi”, kes meeleolu loob ja õhtut sisustab. Meiega on kaasas käinud näiteks Ivo Linna, Boris Lehtlaan, Anne Velli... Juba pardale tulekul võtame pensionärid vastu, juhatame kajutisse, kutsume infotunnile. On oluline kõikvõimalik reisiga seonduv info üle rääkida, iga inimesega individuaalselt suhelda,” loetles ta kruiisi eripärasid.
    Palju müüakse sellele kruiisile üksikuid kohti, ka see nõuab eraldi kombineerimist ja inimeste kokku sobitamist, kui jagatakse ka kajutit. Eraldi kohti müüakse vaid n-ö mees- ja naiskajutitesse.
    Lisaks toimub seenioridele Stockholmi ekskursioon. “Oleme valinud nii giidid kui ka tugiisikud laeval spetsiaalselt seenioride eelistusi silmas pidades. Eesti pensionärid eelistavad pigem omaealist personali ja kruiisijuhti, rootslased eelistavad, vastupidi, noori ja energilisi,” rääkis Karing.
    Kuidas seenioride kruiisi müüakse? “Oleme teinud infotunde päevakeskustes, reklaaminud oma kruiise sihtgrupi väljaannetes, teinud kruiisidest ülekandeid Vikerraadios, aga käinud ka oma tootepaketti tutvustamas eakate festivalil,” kirjeldas Karing müügivõtteid.
    Tuttava soovitus on argument. Sihtgrupi eripära on kõrgem organiseeritus, kontakte saadakse huviklubide ja päevakeskuste kaudu. Palju müüakse kruiisi gruppidele. Kui grupijuht kogub kokku kümme huvilist, saab ta ise reisile tasuta. Nii on Tallinkil juba välja kujunenud edasimüüjate võrk.
    Vanematele inimestele sotsiaalhoolekannet pakkuva Melore OÜ ühe omaniku ja juhatuse liikme Miina Kallikormi sõnul teevad nad põhiliselt koostööd linnaosavalitsuste sotsiaalosakondadega. “Loomulikult oleme kasutanud ka erinevaid tasulisi turunduskanaleid: linnaosade tasuta väljaanded, Tervis Plus ja muud ajakirjad,” tõi ta näitena.
    Kallikorm nendib, et põhiline reklaam ja turundamine on toimunud soovituste teel. “Keegi, kes on meiega rahul olnud, soovitab meid,” märkis ta. Kuna Melore põhiline klient on eakas, kes ei saa enam kodust välja, siis tihti jõutakse nende teenusteni sugulaste, laste, lastelaste, naabrite kaudu.
    Meriton Hotels AS pakub seenioridele sportimisvõimalust. “Spordiklubi pakett, mis on mõeldud pensionäridele. Neil on suhteliselt piiramatult vaba aega ja tänu sellele saame neile pakkuda soodsamat hinda ja nad tulevad sellel ajal, kui teised inimesed on tööl,” rääkis Meriton Hotels ASi  turundusdirektor Mare Terri-Voogma.
    Terri-Voogma sõnul saavad seeniorid sportida päevasel ajal, sest neil on päevane aeg vaba ja siis on spordi- ja veekeskuses rahulikum, see võimaldab neile teha ka parema hinnapakkumise. “Kindlasti mitte kõigile, aga väga paljudele on päris oluline see, et saab kokku hoida,” lausus ta.
    Sihtgrupp on eripalgeline. Terri-Voogma sõnul on seenioride seas populaarne veeaeroobika. “Neil on lihtsam seda teha ja ka kergem,” märkis ta.
    Ilusalongi- ja spaapakette pole seenioride jaoks kokku pandud. “Ilusalongis meil ei ole vanusega reguleeritud paketti. Praegu me oleme mõelnud, et nad ei ole esmane sihtgrupp. Mis puudutab näohooldust ja massaaži, siis see käib rohkem luksuskaupade alla. Ilusalongis on hinnatase kõrgem võrreldes spordiklubi teenustega,” selgitas Terri-Voogma.
    EMT-le on seeniorid samuti oluline sihtgrupp. “Seenioridele müümisel tuleb aga arvestada, et sihtgrupp on tegelikult mitmekülgne. Varem näiteks müüsime Seeniorpaketti koos spetsiaalse seeniortelefoniga (suured klahvid, hädaabinupp jne) ning see oli ja on siiani ülimenukas telefon eakamate seas,” kommenteeris EMT avalike suhete juht Kaja Sepp.
    Kuna aga üha rohkem seeniore, paketi tingimuste järgi üle 60 aasta vanad inimesed, pole siiski üldse hädaabinupu sihtgrupp, vaid täies tööeas uuendusvalmis inimesed, siis nüüd saavad seeniorid paketi juurde valida telefoni kogu EMT valikust. “Peab ütlema, et nutitelefonid on ka seenioride seas väga populaarsed,” märkis Sepp.
    Sepa sõnul on seeniorpaketil läinud väga hästi. “Kuna paketiga kaasnevad mitmed soodustused, otsustavad paljud sobivas eas inimesed just seeniorpaketi kasuks,” sõnas Sepp.
    Tasub teada
    Kuidas müüa ja turundada seenioridele
    1. Varu aega – oluline on kõikvõimalik info üle rääkida, iga inimesega individuaalselt suhelda. Võib-olla on neil rohkem küsimusi, tahavad, et neile seletatakse asju lahti. Selleks peab valmis olema.
    2. Suhtu isiklikult – tähtis on, et nad tunnevad, et nende eest hoolitsetakse.
    3. Ole personaalne – loo seenioridele eraldi teenindusgrupp. Infotelefonile võiks vastata inimesed, kes on detailideni kursis just selle paketiga. Jagage projektijuhi telefoninumbrit, kuhu saab helistada ka nädalavahetusel.
    4. Reklaam paberkandjal, on see siis ajaleht või on mingisugune muu kirjalik materjal, mis jõuab nendeni postkasti – need toimivad paremini. Vanemad inimesed ei ole internetis nii aktiivsed ja kõigil neil ei ole ka arvuti kasutamise võimalust.
    5. Trüki flaiereid  ja vii neid perearstikeskustesse, apteekidesse jne. Osale näiteks Seenior 50+ messil.
    6. Selge sõnum – kindlasti peab reklaam ise olema suhteliselt selge. Kindel ja üheselt mõistetav sõnastus asjale, mida pakutakse.
    Allikas: Meriton Hotelsi turundusdirektor Mare Terri-Voogma, Tallinki korporatiivklientide müügijuht Katrin Karing, Melore OÜ üks omanikke ja juhatuse liige Miina Kallikorm
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.