Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KUIDAS turundada seeniorile?

    Seenioridele turundamisel kasuta selget sõnumit, eelista paberkandjat ning uuri tarbimisharjumusi. Äripäeva müügiveebi Best Sales müügijuhtide klubi hommikuseminaril analüüsiti Tallinki seenioride paketi põhjal eakate segmendi ootuste eripärasid ja ostuvõimet.

    Seenioride kruiisid Stockholmi on toimunud Tallinkis neli korda, esimene tänavu märtsis ja viimane oktoobris. “Enne segmendipõhise toote väljaarendamist uurisime põhjalikult vanemate inimeste reisiharjumusi ja ootusi. Üldine arusaam, et pensionäridel pole reisimiseks raha, osutus valeks,” kirjeldas Tallinki korporatiivklientide müügijuht Katrin Karing.
    Selgus, et näiteks vanematele inimestele suunatud väljaanne Elukiri korraldab viis välisreisi aastas. “Nende reisidele on väga raske kohti saada, nädala või kahega müüakse välja,” selgitas Karing.
    Põhjused, miks vanemad inimesed seniajani Tallinkiga vähe reisisid, selgusid küsitluse käigus. Esiteks eelistavad Eesti pensionärid reisida pigem grupiga, Rootsi pensionäride puhul on ­eelistus vastupidine. Reisimissoovi pidurdavad mõned sihtgrupile ainuomased hirmud. “Kardetakse, et laeval ei saa rääkida eesti keelt, et seal ei saa vajadusel arstiabi, ja üksinda Stockholmiga tutvuma pigem ei julgeta minna,” tõi Karing välja mõned tüüpilised hirmud.
    Oluline on isiklik suhtlemine. Saadud info põhjal kujundati välja spetsiaalne kruiis, arvestades sihtgrupi eripärasid. Karise sõnul on isiklik suhtlemine selle sihtgrupi puhul kõige olulisem. “Lisasime programmi spetsiaalsed üritused, mis toimuvad meie konverentsikeskuses. Alati on kaasas üks “kuulus nimi”, kes meeleolu loob ja õhtut sisustab. Meiega on kaasas käinud näiteks Ivo Linna, Boris Lehtlaan, Anne Velli... Juba pardale tulekul võtame pensionärid vastu, juhatame kajutisse, kutsume infotunnile. On oluline kõikvõimalik reisiga seonduv info üle rääkida, iga inimesega individuaalselt suhelda,” loetles ta kruiisi eripärasid.
    Palju müüakse sellele kruiisile üksikuid kohti, ka see nõuab eraldi kombineerimist ja inimeste kokku sobitamist, kui jagatakse ka kajutit. Eraldi kohti müüakse vaid n-ö mees- ja naiskajutitesse.
    Lisaks toimub seenioridele Stockholmi ekskursioon. “Oleme valinud nii giidid kui ka tugiisikud laeval spetsiaalselt seenioride eelistusi silmas pidades. Eesti pensionärid eelistavad pigem omaealist personali ja kruiisijuhti, rootslased eelistavad, vastupidi, noori ja energilisi,” rääkis Karing.
    Kuidas seenioride kruiisi müüakse? “Oleme teinud infotunde päevakeskustes, reklaaminud oma kruiise sihtgrupi väljaannetes, teinud kruiisidest ülekandeid Vikerraadios, aga käinud ka oma tootepaketti tutvustamas eakate festivalil,” kirjeldas Karing müügivõtteid.
    Tuttava soovitus on argument. Sihtgrupi eripära on kõrgem organiseeritus, kontakte saadakse huviklubide ja päevakeskuste kaudu. Palju müüakse kruiisi gruppidele. Kui grupijuht kogub kokku kümme huvilist, saab ta ise reisile tasuta. Nii on Tallinkil juba välja kujunenud edasimüüjate võrk.
    Vanematele inimestele sotsiaalhoolekannet pakkuva Melore OÜ ühe omaniku ja juhatuse liikme Miina Kallikormi sõnul teevad nad põhiliselt koostööd linnaosavalitsuste sotsiaalosakondadega. “Loomulikult oleme kasutanud ka erinevaid tasulisi turunduskanaleid: linnaosade tasuta väljaanded, Tervis Plus ja muud ajakirjad,” tõi ta näitena.
    Kallikorm nendib, et põhiline reklaam ja turundamine on toimunud soovituste teel. “Keegi, kes on meiega rahul olnud, soovitab meid,” märkis ta. Kuna Melore põhiline klient on eakas, kes ei saa enam kodust välja, siis tihti jõutakse nende teenusteni sugulaste, laste, lastelaste, naabrite kaudu.
    Meriton Hotels AS pakub seenioridele sportimisvõimalust. “Spordiklubi pakett, mis on mõeldud pensionäridele. Neil on suhteliselt piiramatult vaba aega ja tänu sellele saame neile pakkuda soodsamat hinda ja nad tulevad sellel ajal, kui teised inimesed on tööl,” rääkis Meriton Hotels ASi  turundusdirektor Mare Terri-Voogma.
    Terri-Voogma sõnul saavad seeniorid sportida päevasel ajal, sest neil on päevane aeg vaba ja siis on spordi- ja veekeskuses rahulikum, see võimaldab neile teha ka parema hinnapakkumise. “Kindlasti mitte kõigile, aga väga paljudele on päris oluline see, et saab kokku hoida,” lausus ta.
    Sihtgrupp on eripalgeline. Terri-Voogma sõnul on seenioride seas populaarne veeaeroobika. “Neil on lihtsam seda teha ja ka kergem,” märkis ta.
    Ilusalongi- ja spaapakette pole seenioride jaoks kokku pandud. “Ilusalongis meil ei ole vanusega reguleeritud paketti. Praegu me oleme mõelnud, et nad ei ole esmane sihtgrupp. Mis puudutab näohooldust ja massaaži, siis see käib rohkem luksuskaupade alla. Ilusalongis on hinnatase kõrgem võrreldes spordiklubi teenustega,” selgitas Terri-Voogma.
    EMT-le on seeniorid samuti oluline sihtgrupp. “Seenioridele müümisel tuleb aga arvestada, et sihtgrupp on tegelikult mitmekülgne. Varem näiteks müüsime Seeniorpaketti koos spetsiaalse seeniortelefoniga (suured klahvid, hädaabinupp jne) ning see oli ja on siiani ülimenukas telefon eakamate seas,” kommenteeris EMT avalike suhete juht Kaja Sepp.
    Kuna aga üha rohkem seeniore, paketi tingimuste järgi üle 60 aasta vanad inimesed, pole siiski üldse hädaabinupu sihtgrupp, vaid täies tööeas uuendusvalmis inimesed, siis nüüd saavad seeniorid paketi juurde valida telefoni kogu EMT valikust. “Peab ütlema, et nutitelefonid on ka seenioride seas väga populaarsed,” märkis Sepp.
    Sepa sõnul on seeniorpaketil läinud väga hästi. “Kuna paketiga kaasnevad mitmed soodustused, otsustavad paljud sobivas eas inimesed just seeniorpaketi kasuks,” sõnas Sepp.
    Tasub teada
    Kuidas müüa ja turundada seenioridele
    1. Varu aega – oluline on kõikvõimalik info üle rääkida, iga inimesega individuaalselt suhelda. Võib-olla on neil rohkem küsimusi, tahavad, et neile seletatakse asju lahti. Selleks peab valmis olema.
    2. Suhtu isiklikult – tähtis on, et nad tunnevad, et nende eest hoolitsetakse.
    3. Ole personaalne – loo seenioridele eraldi teenindusgrupp. Infotelefonile võiks vastata inimesed, kes on detailideni kursis just selle paketiga. Jagage projektijuhi telefoninumbrit, kuhu saab helistada ka nädalavahetusel.
    4. Reklaam paberkandjal, on see siis ajaleht või on mingisugune muu kirjalik materjal, mis jõuab nendeni postkasti – need toimivad paremini. Vanemad inimesed ei ole internetis nii aktiivsed ja kõigil neil ei ole ka arvuti kasutamise võimalust.
    5. Trüki flaiereid  ja vii neid perearstikeskustesse, apteekidesse jne. Osale näiteks Seenior 50+ messil.
    6. Selge sõnum – kindlasti peab reklaam ise olema suhteliselt selge. Kindel ja üheselt mõistetav sõnastus asjale, mida pakutakse.
    Allikas: Meriton Hotelsi turundusdirektor Mare Terri-Voogma, Tallinki korporatiivklientide müügijuht Katrin Karing, Melore OÜ üks omanikke ja juhatuse liige Miina Kallikorm
  • Hetkel kuum
Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Luksusvilla Hispaanias, kahtlane Excel ja kadunud arved: need on idufirmade punased lipud
Investorina idufirmasse raha paigutades on ülioluline teha selgeks, kuidas ettevõttes finantsjuhtimist korraldatakse ja raamatupidamist korras hoitakse. Spetsialistide sõnul esineb siin sageli ohtralt punaseid lippe, mis hilisema läbikukkumise eest hoiatavad.
Investorina idufirmasse raha paigutades on ülioluline teha selgeks, kuidas ettevõttes finantsjuhtimist korraldatakse ja raamatupidamist korras hoitakse. Spetsialistide sõnul esineb siin sageli ohtralt punaseid lippe, mis hilisema läbikukkumise eest hoiatavad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
FT: Euroopast ja USAst tõrjutud Hiina autotootjatel on uus eesmärk: kogu ülejäänud maailm
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Tippjuht avameelselt: just see on töötajate puhul kindel punane lipp
Amazonile kuuluva Whole Foodsi juht Jason Buechel avaldas väljaandele CNBC, mis on tema jaoks töötajaid värvates kindel punane lipp.
Amazonile kuuluva Whole Foodsi juht Jason Buechel avaldas väljaandele CNBC, mis on tema jaoks töötajaid värvates kindel punane lipp.
Operaili ostjaks pakutakse Soome äri ostjat
Soome sotsiaalmeedias ja investeerimisfoorumites arutatakse, kas Eesti riigifirma Operaili võiks ära osta nende börsifirma Nurminen Logistics, kes juba tükikese ettevõttest endale sai.
Soome sotsiaalmeedias ja investeerimisfoorumites arutatakse, kas Eesti riigifirma Operaili võiks ära osta nende börsifirma Nurminen Logistics, kes juba tükikese ettevõttest endale sai.