Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poola naftatöötleja võib Eestis laieneda

    News2biz Latvia andmetel kinnitab Poola suursaadik Jerzy Marek Nowakowski, et Poola nafta rafineerimistehas ja bensiini jaemüüja PKN Orlen otsib võimalusi sisenemiseks Läti ja Eesti jaeturule.

    Ettevõtte ise väidab vaid seda, et Orlen kaalub ärivõimalusi Eestis, ent konkreetsetest plaanidest rääkida ei saa.
    Orleni peadirektor Ire­neusz Fafara kinnitas News2bizile, et Orleni Leedu tütarettevõte, kellele omakorda kuulub Eesti Orlen, soovib luua teenindusjaamade keti nii Lätis kui ka Eestis.
    Nowakowski sõnul on Orlenil tõsised kavatsused ning Poola on huvitatud sügavast koostööst Läti ja Eestiga. Suursaadiku sõnul pakuvad Läti sadamad ettevõttele huvi naftatransiidi seisukohalt, samuti loodab Poola koostöös Lätiga Balti merest põlevkivigaasi ammutada.
    Ettevõte ise Poola suursaadiku väidet ei kinnita. Orleni kommunikatsioonijuhi Audrius Stasiulaitise sõnul kaalub Orlen ärivõimalusi Eestis, ent praegu ei ole konkreetseid turu laiendamise plaane.
    Mõjust Eesti turule vara rääkida. Erinevalt Läti kütuseettevõtjatest, kelle arvates oleks Orlenil keeruline turul kohta leida, ei oska Eesti kütuse­ettevõtjad öelda, mida Orleni tulek Eesti turule kaasa tooks.
    “Ajakirjanduses on Orleni soovist Baltimaades oma tegevust laiendada räägitud ka varem, kuid reaalsetest plaanidest ei ole me kuulnud. Sellest, mida Orleni tulek Eesti turule võiks kaasa tuua, on veel vara rääkida, sest see sõltub väga palju jaamade asukohast ning nende kontseptsioonist. Kokkuvõttes on konkurents edasiviiv jõud,” ütles  Satoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts.
    Alexela omanik Heiti Hääl, kes varem on rääkinud sellest, et sobiva hinnapakkumise korral kaaluks ettevõtte müüki, Orleni tulekust Eestisse teadlik ei ole. “Ma ei oska midagi kinnitada või ümber lükata,” ütles Hääl.
    Ka Lukoili juhatuse liige Sergei Dudko ei teadnud Orleni laienemisest. “Kahjuks ei oska kommenteerida Orleni plaane Eestis, aga võin kinnitada et Lukoilil ei ole plaani tanklaid Eestis müüa,” ütles Dudko.
    463 miljoni eurose käibega on Orlen Eesti siinne suurim kütuste hulgimüüja, edestades konkurente Neste Eesti ASi ja Olerex ASi enam kui kahekordselt.
    Mis on mis
    PKN Orlen
    Kesk-Euroopa üks suuremaid kütusefirmasid. Eestis tegeleb peaasjalikult kütuse hulgimüügiga. 2010. aasta lõpust pakutakse eraklientidele kodukütteks kütteõli.Orlen Eesti on asutatud 2003. aastal. Ettevõtte osanik on Leedus tegutsev UAB Mažeikiu Naftos Prekybos Namai, mille omanik on omakorda Public Company Orlen Lietuva (vana nimi AB Mažeikiu Nafta), mis omakorda kuulub PKN Orlenile.Möödunud aastal teenis Orlen Eesti kahekordistunud käibe ehk 463 miljoni euro juures 2,2 miljonit eurot kasumit, mida oli kolm korda aasta varasemast enam. Ettevõttes töötab 25 inimest.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.