Maksu- ja tolliamet saatis sel nädalal koos keskkonnainspektsiooniga välja teavituskirjad 300 ettevõtjale, paludes neil üle vaadata, kas pakendite ja pakendijäätmete käitlemine vastab seadusandluses sätestatud nõuetele.
Kirjas tuletatakse meelde, et pakendiaktsiisi seaduse järgi on pakendiettevõte kohustatud enda turule lastud pakendid taaskasutama. Ettevõte saab selleks liituda pakendi taaskasutusorganisatsiooniga, suunata pakendi iseseisvalt taaskasutusse või maksta taaskasutamata pakendilt aktsiisi.
MTA ja keskkonnainspektsioon teevad teist aastat koostööd selle nimel, et tagada pakendijäätmete taaskasutamise kohustuse ja pakendiaktsiisi seaduse täitmine. Selle aasta kontrollide tulemusena on täiendavalt juurde määratud 109 740 eurot pakendiaktsiisi, millest on laekunud üle 80%.
Ameti kontrolliosakonna juhataja Kaido Lemendiku sõnul on pakendiaktsiisi eesmärgiks keskkonnakaitse ning selleks soodustatakse pakendite korduv- ja taaskasutust, vältides seeläbi keskkonnareostust.
"Üldise arusaama kohaselt peetakse pakendiks vaid kilekotti või kaubakarpi, kuid seaduse kohaselt on pakendid ka hambapasta tuub ja kreemipurk ning saelaudu kooshoidev traat," selgitas ta.
Pakendiseaduse kohaselt on pakend mis tahes materjalist valmistatud toode, mida kasutatakse kauba mahutamiseks, kaitsmiseks, käsitsemiseks, kättetoimetamiseks või esitlemiseks. Pakendiaktsiisi seaduse järgi maksustatakse aktsiisiga Eestis turule lastud kauba pakend ja teisest liikmesriigist soetatud ja imporditud kauba pakend juhul, kui seda pakendit müüakse, vahetatakse, võõrandatakse tasuta või võetakse kasutusse omatarbeks.
Ettevõte, mis laseb Eestis pakendatud kauba esmakordselt turule ja muudab selle kättesaadavaks levitamise või kasutamise eesmärgil, tasub taaskasutamata pakendilt aktsiisi. Pakendiaktsiisi tasujal on kohustus esitada maksu- ja tolliametile igas kvartalis aktsiisideklaratsioon.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele