• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 28.12.12, 15:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Streik muudab reisijad murelikuks

Turismifirmade liidu presidendi Sven Lõokese sõnul on Estonian Airi kliendid mures ega julge piletit pikalt ette osta.
Klient jätab pigem Lõokese sõnul pikalt ette tehtud reisiotsused tegemata ja ostab pileti kuu või kaks nädalat ette. See on Lõokese hinnangul kehv trend – kaks nädalat ette on piletihinnad kõrgemad. Samas saame aru kliendi murest, kes ei julge pikalt reisiotsuseid ette teha.
“Loomulikult me näeme seda, et pikalt piletite ette ostmine on vähenenud. See ei ole positiivne trend Estonian Airi jaoks,” ütles Lõokene.
Streik võib tuua lisakulutusi. “Kui streik tuleb, siis need reisijad, kellel on reisikindlustus, mis katab ka streigid – see on küll kallim –, ei kannata. Neile, kellel on tavakindlustus, jäävad lisakulutused endi kanda. Kui ta on sihtkohas ja peab kaks-kolm ööd kauem veetma, siis tuleb majutus tal endal maksta,” sõnas Lõokene.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõokene tõdes, et Estonian Airi ümber on lähiajal olnud väga palju negatiivset. “Ma arvan, et ega see Estonian Airile head tee. Samamoodi arvan, et lendurite nõudmised on tänases situatsioonis ebareaalsed. Tegelikkuses nad ei tohiks endale sellist streiki lubada,” sõnas Lõokene.
Nii nagu kõiki Eesti lendajaid, mõjutab Estonian Airi olukord Lõokese sõnul ka turismifirmasid. “Sest kui meil varem olid otseühendused päris suure hulga Euroopa linnadega, siis nüüd on neid jäänud vähemaks. Ja on jäänud ka sagedusi vähemaks. See tähendab, et reisijatel on vähem alternative. Reisikonsultandi töö on muutunud keerulisemaks,” sõnas Lõokene.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele