Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Estonian Airi streigi tüli vastu saab kindlustada?

    Lennufirma streigist tulenevate ebameeldivuste ja rahakulu vastu saab end kindlustada vaid ootamatu tööseisaku korral.

    Äripäev uuris kindlustusfirmadelt, mida teha praeguses olukorras, kus Estonian Airi piloodid kavatsevad streikima hakata.
    Streigioht on alarmeerinud kliendid. „Estonian Air teemal on tõesti viimasel ajal olnud rohkem küsimusi kui eelnevalt,“ kommenteeris Äripäeva päringu peale Salva kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt.
    Streigikindlustuskaitse enam Estonian Airi pileteid ei kata. „Mulle teadaolevalt on Salva Kindlustus ainus selts Eestis, mis pakub kindlustuskaitset transpordiettevõtte streigi ja maksevõimetuse vastu. Kindlustusleping sellise riski katmiseks tuleb osta koos reisipaketi või lennukipiletite ostmisega,“ sõnas Kivirüüt.
    Seda kindlustuskaitset saavad huvilised osta ka täna, kuna lisaks Estonian Airile on maailmas veel ettevõtteid, kelle maksevõimetus või kelle töötajate streigid on endiselt ootamatud ja ettenägematud ja kindlustuskaitse nende vastu kehtib.
    Kindlustus kaitseb kliente ootamatute ja ettenägematute sündmuste ebameeldivate tagajärgede eest, kuid peale streigi väljakuulutamist ei ole Estonian Airi puhul tegu enam ootamatu ja ettenägematu, vaid ametiühingu poolt avalikult väljakuulutatud sündmusega, mida kindlustuskaitse ei hõlma.
    „Seoses sellega, et oleme oma kliente teavitanud, et Estonian Air streiki antud risk enam ei kata, siis on streiki ja maksevõimetust katvate kindlustuslepingute arv võrreldav eelmise kuuga ja olulist kasvutrendi me ei ole täheldanud,“ sõnas Kivirüüt. Nimetatud lisarisk maksab tavapärase reisipaketi puhul umbes 45 eurot.
    Seesam Insurance ASi arendusosakonna juhi Kaie Heido sõnul eraldi kindlustuskaitset streikide või ka pankroti vastu Seesam ei paku. Kui inimene on juba piletid ostnud, siis polegi tal võimalik tagantjärele ennast streigiohu vastu kaitsta.
    „Kui on alles plaanis pileteid ostma hakata, siis pankroti/streigiohu puhul on parimaks viisiks, kuidas reisikindlustusest abi saada, omada lisaks tavapärasele reisikindlustusele lisakindlustuskaitset „omal soovil tühistamine“. Lisakaitse tingimuseks on, et kindlustuskaitse on ostetud hiljemalt kolm kalendripäeva peale esimeste piletibroneeringute tegemist. Samuti peab reisi tühistamine aset leidma hiljemalt 72 tundi enne reisi algust, st et vahetult enne reisi algust alustatud streigi korral kindlustuskaitse ikkagi ei kehti,“ selgitas Heido. Nimetatud lisakaitse on Heido sõnul siiski peamiselt mõeldud muude ootamatute olukordade puhuks, kui klient otsustab reisile mitte minna, näiteks kiireloomulised tööülesanded, tüli reisikaaslaste vahel jms.
    Kui soovitakse veelgi ulatuslikumat kindlustuskaitset, saab paketile lisada veel reisitõrke lisakindlustuse ja omal soovil tühistamise kaitse.
    Ifi reiskindlustuse alusel on kindlustusfirma esindaja sõnul kaetud reisi ärajäämisega seotud kulud, kui reis jääb ära reisija (või tema lähedase) tervisest tuleneval põhjusel. Samuti kui vahetult enne reisi juhtub õnnetus reisilemineja kodus- toimub tulekahju, vargus vms ja inimene on sunnitud seetõttu koju jääma.
    OLE KURSIS
    Kui reis jääb ära lennureisi tühistamisel streigi tõttu, siis peaksid kliendid tutvuma Tarbijakaitse lehel toodud „Lennureisija õigustega“ ja „Tarbijate õigustega lennureisi tühistamisel“ ja vastavalt sellele käituma.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.