Regio mobiilse positsioneerimise lahendus osutus muslimite mullusel palverännakul Mekasse nii tõhusaks, et tänavu jätkatakse tunduvalt mahukama projektiga ning lisandumas on uusi kliente Araabia riikidest.
Geoinfosüsteemide ja kaartidega tegelev AS Regio osales eelmise aasta oktoobris projektis, mille käigus positsioneeriti 88 000 palveränduri liikumine islamimaailma pühamusse Mekasse. Projekti tellija oli hadži ehk palverännaku tuuri korraldaja Pakistanist ning koostööpartner Saudi Araabia suur telekommunikatsioonifirma Zain. Süsteemi lülitatud palveränduritele anti mobiiltelefon, millega nad sai hädaolukorral või teelt eksimise korral operaatoriga ühendust võtta.
Araablased kiidavad. Regio palus Zainilt tagasidet koostöö kohta ning sai hiljuti neilt ka vastuse. Zain hindab kõrgelt Regio professionaalset ja kiiret tegutsemist – süsteem sai püsti kõigest nelja nädalaga ning töötas tõrgeteta. Zain peab Regio tarkvaralahendust, mis võimaldas mobiilioperaatoril jälgida palverändurite liikumist vähemalt 50meetrise täpsusega, lausa revolutsiooniliseks.
Zaini kinnitusel on nad alustanud ettevalmistusi, et Regio positsioneerimislahendus toimiks ka selle aasta palverännaku ajal. “Hadži-tuuri korraldaja Pakistanist on juba teatanud, et nad tahavad 2013. aastal lülitada süsteemi 200 000 palverändurit,” kirjutas Zain. “Samuti on teenuse vastu huvi üles näidanud kuue riigi saatkond.” Zain lisas, et Regio tarkvara võiks edukalt kasutada ka maailmas teiste suurte usuliste rännakute puhul. Näiteks katoliiklaste palverännakutel Mexico Citys asuvasse Guadalupe Neitsi kirikukompleksi ja Prantsusmaal Lourdes’i linnas asuvasse pühamusse või sikhide palverännakul Amritsari Kuldsesse templisse.
Regio tegevjuhi Ülo Säre sõnul oli positsioneerimisprojekt Saudi Araabias neile igati kasulik. “See ei olnud see, et teeme mingi pilootprojekti ja oleme nõus sellesse veidi investeerima,” ütles Säre. “Eesmärk oli algusest peale projektiga kasumit teenida. Suure kära ja turundusega saadud kaudne kasu on osutunud oodatust oluliselt suuremakski. Hadž on islamimaades oluline sümbol ja kui hadži ajal keegi midagi korda saadab, siis jääb see kõigile meelde.”
Edasi teistesse riikidesse. Säre prognoosib, et tänavusel palverännakul lülitatakse mobiilsesse positsioneerimissüsteemi tunduvalt enam kui 200 000 palverändurit. “Me teeme Zainiga koostööd, et näidata meie süsteemi positiivset poolt ka teistele maadele. Näiteks eelmisel nädalal olime Barcelonas ülemaailmsel mobiilside konverentsil ja Zain oli seal väljas suure boksiga,” lisas Säre.
Säre sõnul nende tarkvara enam revolutsiooniline pole. “Meie oleme seda tarkvara arendanud ja müünud kümme aastat, aga nende jaoks oli see ilmselt küll uus asi ja tänu sellele on nad hakanud mõtlema uute teenuste peale,” rääkis ta. “Mobiilioperaatorile on praegu hästi oluline leida kõrvaltegevusharusid, et oma riistvara ja infrastruktuuri rohkem ära kasutada ning selle pealt teenida. Kõne hinnad lähevad ju maailmas igal pool allapoole. Seepärast pakume me Zainile ka muid tooteid lisaks positsioneerimisele.”
Küll aga hämmastas Säret see, et koostööpartner on pakkunud muid kohti maailmas, kus Regio võiks suurtel massiüritustel oma süsteemi rakendada. “Zain andis meile justkui julgust, et minge, poisid, ja pange seal ka süsteem püsti, ehkki Zain ise neis riikides üldse esindatud ei ole,” rääkis Säre. “Varem pole ükski meie klientidest ja koostööpartneritest meie tootele niimoodi turundust teinud.”
Säre lisas, et nende eduka koostöö vastu Saudi Araabia operaatorfirmaga on huvi tundnud ka majandusajakiri The Economist, kus lähiajal peaks ilmuma artikkel.
ASi EMT juhatuse esimees Valdo Kalm ütles, et igasugune Eesti tööstustoodangu eksport on positiivne, kui see vähegi kasumlik on. “Meil muud varianti ei ole, sest meie enda siseturg on väga väike,” sõnas Kalm. Samas ei söandanud ta kommenteerida, kui tugevalt Regio jalg pärast Meka-projekti nüüd araabia maailmas maas on. “Mul ei ole infot konkreetse projekti kohta,” põhjendas ta.
Mis on mis
Positsioneerimise projekt Reach-U
Positsioneeriti Pakistanist pärit palverändurite teekond Saudi Araabia riigipiirist kuni pühasse linna Mekasse. Eesmärk oli, et palverändur tunneks end võõral maal turvaliselt.AS Regio koostas lahenduse.Tellis palverännaku tuuri korraldaja Pakistanist.Koostööpartner oli Saudi Araabia telekomifirma Zain.Hadž toimus mullu 24.–29. oktoobril, süsteem oli töös 8. oktoobrist kuni novembri lõpuni.Palverändurid said piiril viiedollarilise mobiili Telco, millega said hädaolukorral või eksimise korral mobiilsideoperaatoriga ühendust võtta. Operaator nägi helistajat kaardil vähemalt 50meetrise täpsusega ning juhendas ta õigele teele või kutsus abi. Kui kogu mulluse palverännaku ajal, millest võttis osa üle 2,5 miljoni inimese, teatati 600 eksimisjuhtumist, siis kõik Regio süsteemi lülitunud jõudsid turvaliselt sihtkohta.Tänavu koostöö jätkub, süsteemi lülitatakse vähemalt 200 000 palverändurit.välisriikides müüb Regio tooteid Reach-U kaubamärgi all. Lisaks Saudi Araabiale kasutatakse Reach-U tooteid veel Araabia Ühendemiraatides, Marokos, Sudaanis, Türgis, Pakistanis ja Indoneesias.
Allikas: AS Regio, Saudi Araabia telekomifirma Zain
Kommentaar
Fookuses maailm
Sami Seppänen, ASi Elisa Eesti juhatuse esimeesRegio tugevuseks on kaardid ja kaartidega seotud rakendused, nad on neis valdkondades väga tugevad tegijad. Kui me peame silmas äri, siis ei oma mingit tähtsust, missugusest usust, rahvusest või etnilisest grupist siin räägitakse. Eriti Regio puhul, mis on selgelt orienteeritud rahvusvahelisele turule. Regio fookus on palju rohkem suunatud Eestist väljapoole kui Eestisse. Ja küsimus ei ole sugugi lisaturus, vaid küsimus on selles, kas ettevõtte fookus on globaalsel turul või koduturul.
Hadž on keeruline
Timur Seifullen, Eesti islami koguduse juhatuse liige, Eestimaa Rahvuste Ühenduse büroo tegevjuhtOlen kuulnud, et Regio on aidanud kaasa, et islamimaailma kõige tähtsam sündmus, palverännak Mekasse sujuks paremini. Ja kui Regio selles projektis osalemisest ka kasu saab, siis mida paremat Eesti ettevõttele veel soovida. Ma ise käisin palverännakul kümme aastat tagasi. Hadži ajal on seal alati väga suur rahvahulk, nagu laulupeo ajal lauluväljakul. Hadži korraldamine on raske, kuna sinna tuleb kokku rahvast kogu maailmast ja mitte kõik ei saa juhtnööridest hoolimata aru, kuidas sihtkohta jõuda.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele