• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,91
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,91
  • 11.04.13, 11:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Abenomicsi kimono efekt

Miski on hakanud Abenomicsi tagajärjel Jaapani tarbimisharjumustes muutuma. Tundes end rikkamana Jaapani aktsiaturu tõusu järel, üllatas koolitaja Akira Otomo oma naist, ostes talle uue kalli kimono, kirjutab Reuters.
„Olen õnnelik, et mu aktsiaportfell  on lõpuks jõudnud tagasi sinna, kus see oli enne Lehmani kriisi,“ ütles 56aastane Otomo, kes juhib koolitusfirmat. „Kavatsen aktsiaid müüa ja kindlasti kulutan ära osa võetavast kasumist,“ ütles ta, lahkudes Tokio jõukate piirkonna Omotesando rõivapoest.
Jaapani hiljutise arengu on põhjustanud peaministri Shinzo Abe radikaalne panustamine deflatsiooni lõpetamiseks koos kombinatsiooniga eriti lõdvast keskpanga rahapoliitkast.
Paljud jaekaupmehed prognoosivad selleks aastaks suuremaid kasumeid luksuskaupade ja rõivaste paraneva müügi juures. Kuid mõned poodnikud ja ostjad ei ole kindlad, kaua see tarbimine jätkub, kui kõrgetest aktsiahindadest tingitud enda hästi tundmise faktor taandub. Paljudel jaapanlastel on palgad jäänud madalateks ning töö väljavaated ebakindlateks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Rikastel on raha, kuid mina ei tunne, et majandus läheks paremaks,“ ütles 42aastane Osaka koduperenaine Eri Mori. „Ma ei näe palgatõusu.“
„Ootamatu aktsiaturu paranemine on viinud meie kaubamajades suure luksuskaupade ja kallima hinnaga ehete, väärismetallide ja kellade müügini,“ ütles J.Front Retailingu president Ryoichi Yamamoto, kelle juhitav ettevõte opereerib Daimaru ja Matsuzakaya poekette Osakas ja Nagoyas.
Lisaks kõrgklassi kaupmeestele tunnevad ka Fast Retailing, rõivatootja Onward Holdings ning Sogo ja Seibu kaubamajade omanik Seven & I Holdings paremat kevadrõivaste müüki.
Seven & I president Noritoshi Murata prognoosis jutti juba kolmandat rekordaastakasumit.
Veebruaris oli Jaapani tarbimiskindlus enam kui viie aasta kõrgemal tasemel ning mitmed analüütikud näevad märke majanduse paranemisest.
„Ma müün rohkem ehteid ning kui varem ütlesid tarbijad 3000 kuni 4000 jeeniste (23-31 euroste) ehete kohta kallid, siis nüüd kuulen ma inimesi rääkimas nende kohta odavad,“ ütles 37aastane Osaka vabakutseline käsitöömeister Makiko Tomitani.
Tarbijate teadvuses võib olla ka Jaapani valitsuse plaan tõsta käibemaks 2014. aprillis 5 protsendilt 8 protsendile ning 2015. oktoobris 10 protsendile, mida analüütikud tõlgendavad nii, et tarbijad võivad eelistavad osta kohe, et vältida hilisemat kõrgemat käibemaksu. 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele