Läti autoliisinguettevõte OÜ Mogo laienes Eestisse. Siinsel turul tegutsejad hoiatavad, et kui Mogo millegagi ei eristu, on firmal raske läbi lüüa. Skandinaavia erainvestorite raha abil Eestisse laienenud OÜ Mogo kohta võib CV Keskuse portaalist kuulutusi leida, aga info ettevõtte kohta on minimaalne: Mogo tegeleb Lätis autoliisingu ja autopandiga, Eestis loodi firma tänavu jaanuari alguses.
Ettevõtte veebis on ainuke kontakt klienditeeninduse number. Mogo.ee pakub võimalust saada ühe päevaga liisingusummat kuni 90% auto turuväärtusest.
Äriregistri andmeil on Mogo OÜ juhatuse liikmed Jekabs Endzinš ja Marcis Grinis, ettevõtte asutaja on Läti aktsiaselts Mogo. Mogo OÜ direktor on Sven Kaasik, kes viibib puhkusel ega ole kättesaadav.
Portfell kümme miljonit eurot. Marcis Grinise sõnul asutasid nad ettevõtte Lätis mullu. “Seega oleme juba aasta aega tegutsenud. Me teeme sama äri ka Eestis ehk pakume autoliisingut ja autopanti,” märkis ta. “Kuna tegutsesime juba Lätis ja Leedus, siis otsustasime laieneda ka Eestisse, et olla üle Baltimaade. Me näeme suurt potentsiaali, et see mudel töötab kõigis Balti riikides,” lisas Grinis.
Lätis ja Leedus on Mogo Grinise sõnul saavutanud aastaga turul kolmanda-neljanda koha ning neil on tuhandeid kliente. “Loodame Eestis saavutada samasuguse positsiooni ehk olla järgmisel aastal esiviisikus,” märkis Grinis. “Meie portfelli suurus Baltimaades on kümme miljonit eurot,” lisas ta.
Konkurentidest rääkides märkis Grinis, et neid ei saa võrrelda pankadega. “Pangad on huvitatud pikaajalistest laenudest, kümnetest tuhandetest eurodest ning autodest, mis ei ole vanemad kui kümme aastat,” selgitas ta. “Meie oleme huvitatud suurematest riskidest,” lisas Grinis.
Amserv: uuel raske turule tulla. Amserv Auto juhatuse liikme ja Toyota brändijuhi Margus Nõmmiku sõnul on uuel tulijal raske autoliisinguturule siseneda. “Turg on suhteliselt keeruline ja ära jaotatud: Swedbank, SEB ja Nordea ning turul on ka brändiliisingud, ka need on pankade omad,” selgitas ta. “Uuel tulijal on keeruline, sest üritajaid on palju, tuleb teistest erineda, samas paremat hinda nad ilmselt pakkuda ei saa,” lisas Nõmmik.
Mogo nime polnud Nõmmik varem kuulnud. “Teeme iga päev tööd suurte liisinguettevõtetega, aga seda nime ei ole kuulnud,” kinnitas ta.
Amserv Autol on tema sõnul välja kujunenud oma koostööpartnerid. “Samas ei ole uute tulijate vastu kellelgi midagi, oluline on see, et kliendil oleks valikuvõimalus. Kliendi huvi on saada soodne pakkumine. Tuult tiibadesse uuele tegijale,” märkis Nõmmik.
Amservi autodest umbes kolmveerand on liisingus. “Kasutatud autode puhul on märgata väikest tendentsi, et väljaostmisi on rohkem kui varem, aga see sõltub hinnaklassist,” sõnas Nõmmik. “Kuni 10 000eurost autot eelistatakse välja osta, aga kallimaid liisitakse. Ärikliendid eelistavad kõik autod liisida,” lausus ta.
Nordea: liisinguturg kasvanud 7%. Nordea Liisingu juht Silver Kuus märkis, et on Mogost kuulnud ja tervitab uusi turule sisenejaid. “Uusi tulijaid mahub turule alati, kui tehakse olemasolevatest turuosalistest midagi toodete või teenuste kvaliteedis oluliselt paremini või pakutakse oluliselt taskukohasemaid hindu,” sõnas ta.
Kuusi kinnitusel kasvas autoliisingu turg esimesel poolaastal 7%, aasta lõpuks oodatakse turumahuks 400 miljonit eurot. “Järgmisel aastal võiks Eesti autoliisingu turu suuruseks kujuneda 420–430 miljonit eurot,” lausus ta.
“Autoliisingu turg moodustab kogu liisinguturust 45%, Eesti suuremate liisingufirmade portfelli kuulub ligi 89 000 sõiduautot,” märkis Nordea Liisingu juht.
Nõudlus autoliisingu järele on Kuusi sõnul viimasel kolmel aastal olnud aina kasvava trendiga. “Ennustame kasvu jätkumist väheses mahus ka 2014. aastal. Kasvanud on liisingu kui ostuvõimaluse kasutamise osakaal kõigist autoostudest – praegu soetatakse ligi 85% uutest sõidukitest liisingfinantseerimise vahendamisel,” märkis ta.