Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõlaritootja Audes elustas RETi kaubamärgi
Jõhvis asuv elektroonikafirma Audes omandas unarusse jäänud kaubamärgi RET, et müüa oma kõlareid koduturul taskupärasema hinnaga.
Firma Audes juht Igor Tjurin rääkis
Põhjarannikule, et nutikamad melomaanid Itaaliast kiitlesid, et võivad osta Eestisse sõiduks lennukipileti, ööbida siin kallis hotellis ja ikka on kasu sees, kui nad oma luksuskõlarid siit ostavad.
Audese partnerid läänes aga said pahaseks, kui säärane hinnavahe pärast euro kasutuselevõttu Eestis välja tuli, ja firma seati valiku ette, kas müüa oma kaupa läänes odavamalt või tõsta kauba hind Eestis samale tasemele.
Augustist valmivadki RETi kaubamärgi all kõlarid, mis on poole odavamad Audese analoogidest, aga ei jää neile grammi võrragi alla. Kõlarite hinnaklass on 300-600 eurot ja kuni Audes/RET leiab partneri, kes neid Eestis müüma hakkab, saab neid tellida otse tehasest.
OÜ RET asutati 1935. aastal raadiovastuvõtjate tootmiseks. Lühikese ajaga kasvas RET Eesti suurimaks raadiotööstuseks, möödudes toodangumahult kõigist seni sel alal tegutsenud ettevõtetest. Pärast natsionaliseerimist 1940/41 ühendati RETiga suuremad konkurendid ARE ja Standard-Raadio ning Tartu Telefonivabriku raadioosakond.
Ajalooline RET läks kõige kaduva teed 1995. aastal ja nüüd sai Tjurin kaubamärgi taas kasutusse võtta.
Audes on algusest peale tootnud nii kõlareid kui trafosid. Praegu töötab Audeses 70 töötajat. Eksklusiivsed ja käsittööna valminud Audese kõlarid on kasutusel paljude jõukate inimeste kodudes üle maailma.