• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Delfi kaotus võib kaasa tuua sisukama kommentaariumi

    Eile jõudis avalikkuseni märkimist väärt uudis Euroopa inimõiguste kohtust. Eestis kolm astet läbinud Delfi ja praamiärimees Vjatšeslav Leedo vaheline kohtuasi lõppes Euroopas samamoodi nagu Eestiski: Delfi kaotas. Kohus leidis, et uudisteportaal Delfi peab vastutama sobimatute anonüümsete kommentaaride eest.

    Äripäev peab kohtuotsust positiivseks, sest see võib oluliselt muuta meediafirmade senist suhtumist kommentaaridesse. Kui siiani on vastutust kommentaaride sisu eest üritatud lükata anonüümsete kommenteerijate kaela, siis kõik kaasuses langetatud kohtuotsused peavad vastutajaks siiski seda veebiväljaannet, kus kommentaar ilmus.
    Mis Delfi ja Leedo vahel juhtus? Delfi avaldas 2006. aasta 24. jaanuaril artikli “SLK lõhkus plaanitava jäätrassi”, mis kogus 185 kommentaari. Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo pidas paarikümmend neist enda au ja väärikust solvavaks ning esitas kohtule hagi poole miljoni krooni peale. Tõsi, kõigepealt saatis ta selle nõude otse Delfile ja alles viimase keeldumise peale raha maksta pöördus kohtusse.
    Ka Äripäev soovitab solvava kommentaari korral esmajärjekorras alati pöörduda väljaande poole, kes kohe väärikust riivanud kommentaarid eemaldab, nagu ka Delfi tegi.
    Leedo apelleeris aga sellele, et väljaanne peab vastutama kommentaaride eest juba enne nende avaldamist ja solvavate kommentaaride tagantjärele mahavõtmine pole piisav. Suurem osa meediast käitub praegu mustri järgi, et  kommentaaridest eemaldatakse omal algatusel operatiivselt roppused ja sõim ning solvangud võetakse maha siis, kui solvangu sihtmärk seda nõuab.
    Kõnealune kohtuotsus aga võib sundida meediafirmasid toimetama kommentaare juba enne nende avaldamist. Ka Äripäev mõtleb praegu, mida oma veebis ilmuvate kommentaaridega ette võtta.
    Muidugi tundub see esmapilgul ahistav ja tüütu, rahakulust rääkimata. Ent see oleks võimalus, kuidas kommentaariumid saaksid hoopis uue kvaliteedi. Praegu ei paku suur osa kommentaare lugejatele mingit lisaväärtust ega uut infot.
    Võimalik, et see vähendaks esimese hooga loetavust, kuid pikaajalises perspektiivis tooks see juurde kvaliteetsemat arutelu, sellist rahva häält, mis ei tundu kuuluvat poolearulisele. Kindlasti väheneks kommentaaride ilmumise kiirus, kuid võib-olla polegi see nii oluline, et arvamusavaldus ilmuks artikli juurde kohe, kui see kirjutatakse.
    Sõnavabadust ei piirata. Veel üks oluline teema, mille puhul kommentaaride toimetamine teeb ainult head, on avaliku arvamusega manipuleerimine. See pole ainult noor­poliitikute mängumaa, oma firma toodete promomist või teenuse kiitmist kasutavad ka ettevõtted.
    Vastuargumendina kommentaaride oluliselt suuremale ohjeldamisele võib ju tuua sõnavabaduse piiramise. Kindlasti ei kutsu me üles kärpima kellegi õigust arvamuse avaldamisele. Loomulikult jääb ka tavalisele lugejale võimalus oma arvamuse väljaütlemiseks, küll aga võiks see arvamus olla sisukas ja kultuurne. Selline, et veebiväljaanded tunnistaksid avalikult seda, et kommentaarid on artikli loomulik osa ja väljaanne vastutab nende sisu eest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Toyota ehitab USAsse akutehase
Jaapani autotootja Toyota teatas täna, et ehitab Põhja-Carolinasse 1,29 miljardi dollari eest uue akutehase elektrisõidukite tarbeks, vahendab CNBC.
Jaapani autotootja Toyota teatas täna, et ehitab Põhja-Carolinasse 1,29 miljardi dollari eest uue akutehase elektrisõidukite tarbeks, vahendab CNBC.
Elektri hind tõusis uue rekordini Novembri algusega võrreldes 15kordne tõus
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Tööstur: tootjad peaksid julgemalt hindu tõstma
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".