Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Morgan Stanley: Twitter riskantsem kui Facebook
Interneti reklaamiturul on meelestatus selgelt kaldunud kahe firma – Google ja Facebook – poole ning eemaldub äsja avalikuks firmaks saanud Twitterist.
Sedasi näeb turgu USA suurpanga Morgan Stanley analüütik Scott Devitt, kes täna alandas Twitteri aktsia soovituse neutraalse pealt müü peale, vahendab MarketWatch.
Devitt nimetas Twitterit kaasakiskuvaks sotsiaalvõrgustiku platvormiks, kuid erinevalt Facebookist on mikroblogi keskkonnal oht jääda „nišitooteks”, mis ei suuda laiema ja raha sisse toova avalikkuseni end viia.
Analüütiku sõnul on konkurents interneti reklaamiturul kasvamas ning sealt tulevad rahad liiguvad tõenäolisemalt suuremate ja end tõestanud platvormide poole. Läinud aastal moodustas Twitter kõigest 6% 10,3 miljardi „sotsiaalsete platvormide” reklaamiturust, samas kui Facebook võttis sellest turust enda alla 66%.
Nelja aastaga prognoosib Devitt turu kasvamist 29,4 miljardi dollarini, millest Twitter kontrollib selleks ajaks umbes 10%. Twitteri võit tuleb aga mujalt kui Facebookilt, sest analüütiku hinnangul kontrollib „näoraamat” ka siis 66% turust.
Analüütiku sõnul on probleemiks ka Twitteri kasutamise keerukus. „Kuigi sellega on lihtne liituda, siis sellest viimase välja võtmine on üpris keeruline võrreldes Facebooki teenustega, mis on lihtsamad,” märkis Devitt.
Uudise peale tegi Twitteri aktsia korraliku kukkumise. Aktsia on paar tundi pärast analüüsi avalikustamist 6% miinuses, makstes 64,9 dollarit. Twitteri aktsia maksis IPO ajal 26 dollarit ning Devitti hinnasiht aktsiale on 33 dollarit.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.