• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.08.14, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubamaja: kaitseme oma aktsionäride huve

Tallinna Kaubamaja on seisukohal, et reklaamimaks on vastuolus põhiseadusega ning selle tagasinõudmise eesmärk on kaitsta aktsionäride huve.
Kolme aasta jooksul tasus Tallinna Kaubamaja Tallinnale, Tartule ja Pärnule kokku 550 000 eurot reklaamimaksu, millest Tallinna osakaal oli 329 000 eurot.
Järgneb Tallinna Kaubamaja peajuristi Helen Tulve kommentaar:
Tallinna Kaubamaja ASi tütarettevõtted on otsustanud taotleda Tallinna, Tartu ja Pärnu linnalt tagasi juunist 2011 kuni juulini 2014 makstud reklaamimaksu, sest meie õigusliku analüüsi järgi on reklaamimaksu aluseks olevad kohalike maksude seaduse ja linnavolikogude reklaamimaksu puudutavate määruste sätted vastuolus põhiseadusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reklaamimaksu kohustuslikud elemendid ei ole kindlaks määratud ühegi seaduse tasemel õigusaktiga ning seetõttu on meie hinnangul vastuolu põhiseaduses sätestatud seadusereservatsiooniga, mille järgi riiklikud maksud, koormised, lõivud, trahvid ja sundkindlustuse maksed peab sätestama seadus. Kuivõrd reklaamimaksu regulatsioon on põhiseadusega vastuolus, on tasutud reklaamimaksu summad makstud õigusliku aluseta ning tuleb tagastada.
Reklaamimaksu tagasinõudmise ajastus tuleneb õigusliku analüüsi valmimisest ega ole kuidagi seotud Tallinna Kaubamaja Grupi majandustulemustega. Tallinna Kaubamaja Grupi majandustulemused näitavad selget kasvutrendi, ning seda ilma müügi- ja reklaamimaksu tagastusnõueteta. Tallinna Kaubamaja Grupi esimese poolaasta käive suurenes 8,7% ja müügitulu kasvas kõikides grupi tegevusvaldkondades. Grupi esimese poolaasta puhaskasum oli 4,8 miljonit eurot. Seega ei ole meie aktsionäridel põhjust muretseda grupi tulemuste pärast.
Müügi- ja reklaamimaksu tagastusnõuded oleme esitanud eesmärgiga kaitsta oma aktsionäride huve, kasutades kõiki seaduslikke võimalusi kasumi suurendamiseks. Tallinna Kaubamaja Grupp on olenemata esitatud kohalike maksude tagastusnõuetest üks Eesti Vabariigi suurimaid maksumaksjaid.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele