Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Kaubamaja: süüdistus on täiesti alusetu

    Tallinna Kaubamaja peajuristi Helen Tulve sõnul on Läti konkurentsiameti süüdistus täiesti alusetu ja ettevõte on seisukohal, et rikkumist toime pandud ei ole. Ühtlasi kavatsevad Tallinna Kaubamaja ja KIA Auto otsuse Läti halduskohtus vaidlustada.

    Läti konkurentsiamet määras Tallinna Kaubamaja tütarettevõttele KIA Auto AS 135 000eurose trahvi seoses väidetava konkurentsialase rikkumisega. Konkurentsiamet alustas menetlust kaebuse alusel, kus Kia iseseisev edasimüüja SIA Gros Auto Grupa keeldus 2012. aastal ühe Kia Cee’di garantiiremondist põhjusel, et auto hooldustööd olid garantii kehtivuse ajal tehtud sõltumatus remonditöökojas – selline tegevus rikub aga Läti konkurentsiameti arvates Läti konkurentsiseadust, sest sellega piiratakse sõltumatute remonditöökodade ligipääsu turule.
    Kia garantiitingimustes on aga kirjas, et sõltumatus remonditöökojas tehtud hooldustööd tuleb üle kontrollida volitatud esinduses – seda tehakse tasuta. SIA Gros Auto Grupa nägi, et autole on hooldustöid tehtud sõltumatus remonditöökojas ning KIA Auto ASiga selles küsimuses konsulteerimata keeldus garantiiremondist.
    Trahv määrati Tallinna Kaubamaja tütarettevõtte TKM Auto tütarettevõttele KIA Auto ASile, kes on maaletooja antava garantii tingimused kehtestanud ning Läti konkurentsiameti meelest olukorra eest vastutab.
    Auto peab olema liiklemiseks ohutu. “On olemas küll tingimus, et sõltumatutes remonditöökodades tehtud hooldustööd on vaja üle kontrollida volitatud esindustes,” ütles Tulve. “Samas ei saa seda nii võtta, et sõltumatutel remonditöökodadel on ligipääs turule piiratud.”
    Tulve sõnul on tingimuste põhjuseks eelkõige asjaolu, et tööd vastaksid Kia kui tootja tingimustele ning auto oleks pärast töid liiklemiseks ohutu. “Hilisem tööde kontroll tehti täiesti tasuta. Samuti oleme konkurentsiametit teavitanud mitmest juhtumist, kus auto hooldust on tehtud sõltumatus remonditöökojas ja hilisemat tasuta garantiiremonti on sellegipoolest tehtud,” ütles Tulve.
    “Seetõttu leiame, et kaubaturule ligipääs ei ole piiratud ja konkurentsiseaduse rikkumist ei esine. Läti konkurentsiamet on aga asunud seisukohale, et ligipääs kaubaturule oli piiratud ja seega nad leidsid, et see on rikkumine,” nentis Tulve.
    Trahv emaettevõtte emaettevõttele. On kummaline, et trahv määrati emaettevõtte emaettevõttele. Tulve rõhutas, et Kia Auto AS on Tallinna Kaubamaja tütarettevõtte TKM Auto OÜ tütarettevõte ja KIA Auto AS on autode maaletooja. SIA Gros Auto Grupa aga edasimüüja, mille tegevuse eest KIA Auto AS ei saa vastutada, rääkimata Tallinna Kaubamajast.
    “Selge ta on, et Tallinna Kaubamaja on TKM ­Auto ema ja TKM Auto on KIA Auto ema. Aga igal ettevõttel on oma juhtkond, kes tegeleb iseseisvalt selle ettevõtte juhtimisega,” ütles Tulve. Tema sõnul on süüdistuse suunis veider, sest Tallinna Kaubamaja pole neid garantiitingimusi kinnitanud ega kehtestanud.
    Ettevõte teatas börsiteates, et amet pole arvestanud arvukate KIA Auto ASi esitatud tõendite ja väidetega ning on süüdimõistva otsuse teinud, tuginedes ühele tuvastatud rikkumisele, mille puhul Tallinna Kaubamaja kontserniga mitte seotud ettevõte keeldus garantiiremondist ilma konsulteerimata eelnevalt KIA Auto ASiga.
    Läti amet peab otsust vettpidavaks. Läti konkurentsiameti teatel ei vasta tõele Tallinna Kaubamaja ja KIA Auto esindajate väited, justkui oleks süüdistus ja 135 000eurone trahv alusetud ning konkurentsiseaduse rikkumist ei esinenud.
    Läti konkurentsiameti pressiesindaja Inita Kabanova ütles, et nad mitte üksnes ei kogunud ega analüüsinud tõendeid, vaid kohtusid ka mitu korda KIA Auto esindajatega ning tutvustasid neile oma materjale ja argumente, et ettevõttel oleks võimalikult palju informatsiooni oma väidete ja selgituste esitamiseks.
    “Kõik KIA Auto esitatud argumendid on analüüsitud, vastatud ja kantud ka konkurentsinõukogu lõplikku otsusesse,” toonitas Kabanaova.
    Ta lisas, et kuna enamik trahviotsuseid püütakse hiljem kohtus vaidlustada, siis uurimise käigus pannakse rõhku põhjalikule majanduslikule ja ­õiguslikule analüüsile, tagamaks, et otsus on adekvaatne ja hiljem kohtu  jaoks vettpidav.
     
    Mis on mis
    KIA Auto
    Tegeleb Eestis, Lätis ja Leedus Kia sõiduautode ja varuosade maaletoomise ning hulgimüügiga.Eestis alustas tegevust 1994. aastal. Alates 1999. aastast on KIA Auto ASil ka maaletooja õigused Leedus ning 2002. aastast Lätis.2014. aasta augusti seisuga on Eestis, Lätis ja Leedus kokku 21 Kia edasimüüjat.Tallinna Kaubamaja omandas 100%se osaluse KIA Auto ASis 2006. aasta detsembris.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.