Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti trükitööstus ampsas poole Soome partnerist
Eesti vanim trükikoda Reusner hammustas Soome partneri küljest 51%. Tehingu hinda osapooled ei avalikusta.
Reusneri finantsjuht Guido Viik ütles, et tehingu taga on soov liita kahe ettevõtte tugevused – suurem seadmepark ja tootmisvõimsus Eestist, kliendibaas Soomest ja Rootsist. Viigi sõnul katavad Arkmedia ja Reusneri tugevused ja nõrkused üksteist vastastikku ideaalilähedaselt. “Meie tugevus on suur ja odavam tootmisressurss, nende poolt on kliendisuhted, kohapealne müügi- ja teeninduskultuur,” ütles Viik.
Tema sõnul on Reusneril olnud Arkmediaga pikaajaline meeldiv koostöö. “Meile sobis ettevõtte suurus, hind, inimesed ja üldine firmakultuur,” lausus ta.
Viigi sõnul kaaluti nn eelsõelumise faasis ka teisi ettevõtteid, kuid läbirääkimisi peeti vaid Arkmediaga. “Silmad oleme juba mõnda aega lahti hoidnud kõikide sihtturgude ulatuses, milleks on eelkõige Põhjamaad,” märkis Viik.
Reusneris töötab 90 inimest ja ettevõtte aastakäive on 9 miljoni euro juures. Mullu jäi trükikoda 177 000 euroga miinusesse. Tehingu järel on Reusneri ülesanne Viigi sõnul kasvatada käivet ja kasumit. “Ühest küljest peame oma siinseid tootmisvõimsusi efektiivsemalt koormama. Teisest küljest saab ka sealne müügimeeskond pakkuda klientidele senisest palju avaramaid võimalusi,” rääkis Viik.
Arkmedia usub koostöösse. Arkmedia OY toomis- ja müügijuhi Johan Westergårdi sõnul esitab olukord trükiteenuste turul väljakutseid ja seetõttu on tähtis teha koostööd. “Oluline on arendada partneritega koostööd ja tagada sel kombel ettevõtete kasv. Meil on Reusneriga 10 aasta pikkune suhe ja koostöö, tänu tehingule jätkub meie koostöö veel tihedamalt ja loomulikumat rada pidi,” rääkis Westergård. Tema sõnul teeb tehing Arkmedia turul veel mitmekülgsemaks ja konkurentsivõimelisemaks.
Guido Viigi sõnul jäävad trükitööstuses pinnale vaid tugevamad. “Valitseb ülepakkumine ja väga tihe konkurents. Elektroonilise meedia esiletõusu tõttu on nõudlus pikas perspektiivis langev. Nii et kerge sellel turul ei ole,” ütles Viik.
Kontserni ei kuulu. Reusneri konkurendid on Viigi hinnangul kõik Balti ja Põhjala regiooni trükikojad. “Selles mõttes on tegu tõelise vaba turuga, et ostjaid ja pakkujaid on siin palju. Eestist võiks näiteks tuua Kroonpressi ja Printalli. Samas, erinevalt neist ei kuulu me ühegi meediakontserni koosseisu, seega ei ole meil nii-öelda kontsernisisest garanteeritud müüki. Peame kõik tellimused ise vabalt turult hankima,” rääkis Viik.
Reusner AS on Eesti-Soome erakapitalil põhinev iseseisev trükifirma. Ettevõte pakub erinevaid trükiteenuseid, alates ajakirjadest ja reklaamtrükistest kuni tootekataloogide ja kalendriteni.
Ühtlasi on tegu Eesti vanima jätkuvalt tegutseva trükiettevõttega, mille asutas 1633. aastal Christoph Reusner.
Arkmedia OY on Soomes 1991. aastal asutatud trükifirma, mis on pakkunud trükiteenuseid nii koduturul kui ka Rootsis. Ettevõttes töötab 20 inimest.
Mis on mis
Reusner AS
Tegeleb perioodikaväljaannete, ärikataloogide, reklaammaterjalide, äriblankettide jm trükkimisega Põhjamaade turgudel.Omanikud Marje Teeriaho (35,02%), Landford Group (28,37%), Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj (16,99%), Peeter Kukk (16,98%).Käive 2013. aastal 9,1 miljonit eurot.Kahjum 2013. aastal 177 000 eurot.Töötajaid 2012. aastal 95.