Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Noored ärihaidele: me ei tapa teid, aga häirime
Idufirma Creative Mobile üks asutaja Vladimir Funtikov.Foto: Marko Mumm
Nii-öelda vanade ettevõtted ja ettevõtjad ei pea noori konkurentidega elu pärast kartma, küll peavad nad klientide ja turuosa pärast võitlema.
„Vanu nn ärisid saab häirida igas valdkonnas ja selle tulemused võivad olla nii suured sellised, nagu uus ettevõtja vaid soovib,“ kommenteeris Eesti ühe edukama idufirma Creative Mobile üks asutajatest Vladimir Funtikov täna Helsingis ärifoorumil Nordic Business Forum 2014 diskussioonil. „Me küll ei tapa teid, selle pärast ei pea kartma, aga kindlasti häirime oma tegevusega teie äri.“
„Mina arvan küll, et vanad peaksid oma elu pärast kartma, sest me mõtleme seda tõsiselt, mida teeme,“ oponeeris talle Anna Nyboe. Nyboe firma ANNAWAY aitab, eriti akadeemilise haridusega inimestel, tööd leida. „Meie tahame muuta seda, kuidas inimesed tööle saavad. Maailma majandus on keeruline, mistõttu inimesed ei peaks tööd leidma, vaid ise omale ameti looma.“
Kas järgmine vana äri ja senise tava nn segaja tuleb tehnoloogiast ja ITst? "Tehnoloogiasektor mängib tihti end ise nurka, sest nad vaatavad oma võimalusi millegi uue loomiseks olemasoleva piires. Samas inimestele meeldib visioon, sellepärast neile meeldib näiteks Elon Musk," kommenteeris Linda Liukas, kes on lastele programmeerimist õpetava raamatu "Hello Ruby" autor ja ühe edukama ühisrahastu Kickstarter raha kaasamisega kampaania autor. Soovitud 10 000 dollarit kogus ta kolme tunniga ning sai inimestelt 25 korda enam. "Järgmine suur nn vanade äride segaja ei tule tehnoloogiast, vaid visiooniga inimestelt."