„Must reede“ kaotab populaarsust

01. detsember 2014, 07:51
Kaubanduskeskus
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141201/NEWS/141209998/AR/0/AR-141209998.jpg

USA-s enne tänupühi tähistatav ostlemispüha „must reede“ on ameeriklaste jaoks tähtsust kaotamas. „Musta reede“ jaekäive langes juba teist aastat järjest, kirjutab Wall Street Journal.

Võrreldes eelmise aastaga langes neli päeva vältava osturalli käive 11%. Käibe languse põhjuseks on peetud jaekettide otsuseid alustada sooduspakkumistega mitu päeva või isegi mitu nädalat varem, pakkudes poodlejatele küllaldaselt võimalusi saada kaupa soodsalt ilma pikas järjekorras seismata ning tundide viisi ootamata.

Target Corporation alustas sooduspakkumistega juba 10. novembril, Wal-Mart alustas oma kampaaniaga novembri alguses.

Neljapäevast pühapäevani väldanud ostupalaviku käive jäi tänavu 50,9 miljardi dollari juurde. Üks ostleja kulutas poes keskmiselt 381 dollarit, mida on 6,4% vähem kui eelmisel aastal.

Samuti on vähenenud inimeste arv, kes „mustal reedel“ ostlemas käisid. USA National Retail Foundationi andmeil võttis tänavu ostuhullusest osa 134 miljonit inimest, mida on 5,2% vähem kui möödunud aastal.

„Musta reede“ nõrgad tulemused mõjuvad USA kasvava majanduse taustal kontrastsena. USA-s on vähenenud töötuse määr, samuti on elamuturg paranemas. Viimased kaks kvartalit on näidanud tugevat majanduskasvu. Ostuhulluse vähenemise põhjuseks võib pidada aga tarbijate teadlikkuse tõusu ning oskust otsida parima hinnaga tooteid, aga ka impulsiivsete ostude vähenemist.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. December 2014, 08:21
Otsi:

Ava täpsem otsing