Page Not Found

  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 17.04.15, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raivo Hein tellis Tesla, mida pole veel olemas

Ettevõtja Raivo Hein tegi eeltellimuse uue Tesla Model X mudelile, mida ei ole veel üldse maailmas olemas. Auto saab kätte järgmisel aastal.
Ettevõtja Raivo Hein tegi eeltellimuse uue Tesla Model X mudelile, mida ei ole veel olemas.
  • Ettevõtja Raivo Hein tegi eeltellimuse uue Tesla Model X mudelile, mida ei ole veel olemas.
  • Foto: Andres Haabu
„Eestis on juba kaks sellist eeltellimust tehtud, mina olen kolmas,“ rääkis Tesla tulevane omanik.
Heina sõnul on otsus osta elektriauto kaudselt seotud kütuseaktsiisi tõusuga. „Samas on mulle alati head tehnoloogiad meeldinud ning olen mõelnud juba kaua, et võiks elektriautot proovida,“ märkis Hein. „Võimsad bensiiniautod on mul kõik olemas olnud. Kuna mul on oma tuule- ja päikesepark olemas, siis on elekter omast käest võtta. Riik jääb seetõttu ilma minu aktsiisita.“
Heina tulevane auto läheb tootmisse 2016. aastal ning praegu on sellest olemas ainult üks pilt. „Kui ta tootmisse hakkab minema, siis saab valida akumahtu, autovärvi ja muid asju,“ rääkis Hein, kes on varem leidnud, et Tesla on kallis. „Hea auto ongi kallis, Tesla puhul mõjutab hinda loomulikult akude väljatöötamine, mis on kallis tehnoloogia,“ selgitas ta ja lisas, et samas kulub elektri peale palju vähem kui bensiinile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta on vaadanud erinevaid elektriautosid, aga teised jäävad tema hinnangul Teslast kaugele maha. „Auto peab olema selline, kuhu saab ikka asju ka sisse panna, koera ja pere kaasa võtta,“ märkis ta. „Tänapäeval on ka akude tehnoloogia hästi arenenud, nii et Tallinnast Saaremaale sõit ei ole mingi mure.“
Hein tõdes, et tema väike aktsiisisumma riiki ei aita ega muuda ka valitsuse mõtteviisi. „Selle asemel, et panna aktsiisiraha arendusse ja infrastruktuuri, jagatakse see ümber,“ selgitas Hein. „Raha ümberjagamine ei tekita seda juurde ega anna arengule hoogu.“
Kütuseaktsiisi laekumise eest võiks Heina sõnul korda teha Tallinna-Tartu maantee või, veelgi parem, ehitada Virtsu-Kuivastu silla. „Aga selle asemel lastakse sotsiaalmaksu 1% võrra alla, kehtestamata sinna hinnalage, ja võetakse teistpidi see aktsiisina tagasi - see ei ole jätkusuutlik tegevus,“ sõnas Hein, viidates peaminister Taavi Rõivase endise majandusnõuniku Ruta Arumäe arvamusele, et riiki juhitakse ikka veel Exceli tabeli järgi ja sobitatakse kokku tulusid-kulusid.
Hein on eilsest ka Tesla fänniklubi liige ning teinud proovisõidu Eesti esimese Teslaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele