• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.06.15, 12:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Scania ja Volvo kasvatavad Euroopas turuosa

Rootsi Scania ja Volvo kasvatavad Euroopa raskeveokite ülitiheda konkurentsiga turul oma turuosa, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Scania veokid
  • Scania veokid
  • Foto: Scanpix/Reuters
Aasta esimese nelja kuuga kasvas Scania turuosa 2 protsendipunkti võrra 17,2 protsendile, mis on firmale kõigi aegade parim tulemus Euroopa turul. Volvo turuosa raskeveokite turul oli 17,3%, mis on poole protsendipunkti võrra küll väiksem kui aasta tagasi, kuid ikkagi Volvo jaoks ajalooliselt suur number. 2010. aastal oli Volvo turuosa Euroopas 14%.
Rahaliselt vastab üks protsendipunkt kogu turu suurust arvestades ca 2,5 miljardi Rootsi krooni suurusele müügikäibele. Edu taga on suuresti Rootsi raskeveokite hea minek Saksamaa turul, kus Scania turuosa on DI allikate andmeil 13,3%, mis on samuti rekordiline näit ja mullusega võrreldes 1 protsendipunkti võrra parem tulemus. Volvo turuosa Saksamaal on kasvanud 11,7%-le.
Scania müügidirektori Henrik Henrikssoni sõnul on edu taga metoodiline töö – Scania on turuosa kasvatanud Euroopa 13 suurimast turust 12-l. Üks edu pant on, et Scania võttis varakult kasutusele uue mootoristandardi Euro-6, nii on firmal väljas juba kolmas põlvkond selle standardi mootoreid. Samuti on firma sisenenud uutesse turusegmentidesse, valmistades nüüd ka ehitusel, lähivedudel ja prügiveol kasutatavaid sõidukeid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volvo edu taga on turul hästi vastu võetud veokimudel FH ning hästi välja arendatud teenindusvõrk – eelkõige Saksamaal, ütles Volvo investorsuhete juht Christer Johansson.
Rootsi tootjad ei nõustu Saksa konkurentide väidetega, et rootslased on turuosa võitnud odavamate hindadega. „Scania on võitnud turuosa ja suurendanud kasumlikkust. Me ei karda hinda tõsta. Nõudlus Euroopas on jõudsalt taastumas,“ ütles Henriksson.
Aastatagusega võrreldes kasvas uute veoautode registreerimine Euroopas esimeses kvartalis 15%. Teises kvartalis on nõudluse kasv jätkunud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele