Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diplomitöö aitab liiklust ohutumaks muuta

    Tallinna Tehnikakõrgkooli lõpetanud Erik Vahemäele andis teema kirjutamiseks impulsi suhteliselt vähene praktika Eestis.Foto: Terje Lepp

    Kunagised suured ja massiivsed tänavalaternad on muutumas konstruktsioonilt õhulisemaks ja kergemaks, et tekitada liiklejaile võimalikult vähem vigastusi.

    Kuigi passiivne ohutus ei ole laialt tuntud mõiste, on sellele ka varem tähelepanu pööratud. "Sisuliselt ja lihtsustatult kujutab passiivne ohutus endast tugikonstruktsioone, mis vähendavad kokkupõrkel sõidukis viibijate vigastuste tekkimise ohtu," selgitas Erik Vahemäe, kes töötab taristuehitusega tegelevas ettevõttes TREV-2 ning kelle diplomitöö hinnati sel aastal Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditeaduskonna kolme parima hulka.
    Idee kolleegilt
    Lõputöö teema sai Vahemäe kolleegilt. "Eesmärk oli välja selgitada oluline valdkond, mis oleks nii teaduslikul tasemel kui ka TREV-2 Grupi seisukohalt oluline ning vajaks kõrgendatud tähelepanu," rääkis ta.
    Töö kirjutamiseks andis talle impulsi selle ala vähene teadlikkus ja praktika Eestis, et välismaiste normide, standardite ja eeskujude põhjal välja töötada soovitused ka meil teeääsete tugikonstruktsioonide rajamise passiivse ohutuse nõueteks.
    "Nii võiksid töös välja toodud mõtted ja kogutud info olla aluseks riiklikul tasemel aktsepteeritava juhise koostamisele. Selline dokument oleks eeldatavasti abiks teede projekteerimisettevõtetele," rääkis Vahemäe. "Teisest küljest saaks sellest lähtuda ka maanteeameti peaspetsialistid," lisas ta.
    Vahemäe diplomitöö juhendaja Liikluslahendus OÜ juhatuse liige Sulev Sannik hindas töö ajakohaseks. Töö eesmärk oli tema sõnul koondada kokku info, mille põhjal kokku panna üheselt mõistetavad alused kõigile liiklustaristuga tegelejatele, näiteks liiklussõlmede ja ristmike projekteerijatele.
    Vahemäe diplomitöö järeldused on suunatud eelkõige liikluskeskkonna kujundajatele, näiteks tellijad, projekteerijad ning liikluskonsultandid. "Liiklejad peaksid tegema kõik endast oleneva, et ei peaks selles töös väljatoodud lahendusi enda peal järele proovima," sõnas ta.
    Kaasaegne valgustimast kokkuvõttes soodsam
    Passiivse ohutuse nõuetele vastav valgustitugi võib Vahemäe sõnul küll olla mõne võrra kallim tavapärasest jäigemast, kuid ei vaja lisa sõidukipiirdesüsteemi paigaldamist. "Seega võib olla ohutumate tugikonstruktsioonide kasutamine kuni kaks korda soodsam," märkis ta.
    Et TREV-2 tegutseb ehitusturul põhiliselt töövõtjana, on sellises rollis võrdlemisi keeruline projekte muuta ja uudseid lahendusi välja pakkuda. "Praeguses ahelas kasutaja-tellija-projekteerija-töövõtja nõuavad uued lahendused kõikide osapoolte koostööd, mida võiks rohkem olla," leidis Vahemäe.
    2013. aastal korraldas maanteeamet pilootprojekti, et vahetada valgustipostid ja suunaviidad ohutumate vastu. Selles projektis lõi TREV-2 töövõtjana kaasa. "Praegu on mitmesse projekti nn ohutud postid juba sisse kirjutatud," märkis Vahemäe.
    Vahemäe töö on selles konkreetses küsimuses Eestis esimene omataoline. "Usun ja loodan, et annan oma panuse sellesse, et Eestis liiklusohutus pikemas plaanis paraneks ja sellest võidaks kogu ühiskond," lootis Vahemäe.
    Autor: Kairi Oja, kaasautor
  • Hetkel kuum
Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.