Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diplomitöö aitab liiklust ohutumaks muuta

    Tallinna Tehnikakõrgkooli lõpetanud Erik Vahemäele andis teema kirjutamiseks impulsi suhteliselt vähene praktika Eestis.Foto: Terje Lepp

    Kunagised suured ja massiivsed tänavalaternad on muutumas konstruktsioonilt õhulisemaks ja kergemaks, et tekitada liiklejaile võimalikult vähem vigastusi.

    Kuigi passiivne ohutus ei ole laialt tuntud mõiste, on sellele ka varem tähelepanu pööratud. "Sisuliselt ja lihtsustatult kujutab passiivne ohutus endast tugikonstruktsioone, mis vähendavad kokkupõrkel sõidukis viibijate vigastuste tekkimise ohtu," selgitas Erik Vahemäe, kes töötab taristuehitusega tegelevas ettevõttes TREV-2 ning kelle diplomitöö hinnati sel aastal Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditeaduskonna kolme parima hulka.
    Idee kolleegilt
    Lõputöö teema sai Vahemäe kolleegilt. "Eesmärk oli välja selgitada oluline valdkond, mis oleks nii teaduslikul tasemel kui ka TREV-2 Grupi seisukohalt oluline ning vajaks kõrgendatud tähelepanu," rääkis ta.
    Töö kirjutamiseks andis talle impulsi selle ala vähene teadlikkus ja praktika Eestis, et välismaiste normide, standardite ja eeskujude põhjal välja töötada soovitused ka meil teeääsete tugikonstruktsioonide rajamise passiivse ohutuse nõueteks.
    "Nii võiksid töös välja toodud mõtted ja kogutud info olla aluseks riiklikul tasemel aktsepteeritava juhise koostamisele. Selline dokument oleks eeldatavasti abiks teede projekteerimisettevõtetele," rääkis Vahemäe. "Teisest küljest saaks sellest lähtuda ka maanteeameti peaspetsialistid," lisas ta.
    Vahemäe diplomitöö juhendaja Liikluslahendus OÜ juhatuse liige Sulev Sannik hindas töö ajakohaseks. Töö eesmärk oli tema sõnul koondada kokku info, mille põhjal kokku panna üheselt mõistetavad alused kõigile liiklustaristuga tegelejatele, näiteks liiklussõlmede ja ristmike projekteerijatele.
    Vahemäe diplomitöö järeldused on suunatud eelkõige liikluskeskkonna kujundajatele, näiteks tellijad, projekteerijad ning liikluskonsultandid. "Liiklejad peaksid tegema kõik endast oleneva, et ei peaks selles töös väljatoodud lahendusi enda peal järele proovima," sõnas ta.
    Kaasaegne valgustimast kokkuvõttes soodsam
    Passiivse ohutuse nõuetele vastav valgustitugi võib Vahemäe sõnul küll olla mõne võrra kallim tavapärasest jäigemast, kuid ei vaja lisa sõidukipiirdesüsteemi paigaldamist. "Seega võib olla ohutumate tugikonstruktsioonide kasutamine kuni kaks korda soodsam," märkis ta.
    Et TREV-2 tegutseb ehitusturul põhiliselt töövõtjana, on sellises rollis võrdlemisi keeruline projekte muuta ja uudseid lahendusi välja pakkuda. "Praeguses ahelas kasutaja-tellija-projekteerija-töövõtja nõuavad uued lahendused kõikide osapoolte koostööd, mida võiks rohkem olla," leidis Vahemäe.
    2013. aastal korraldas maanteeamet pilootprojekti, et vahetada valgustipostid ja suunaviidad ohutumate vastu. Selles projektis lõi TREV-2 töövõtjana kaasa. "Praegu on mitmesse projekti nn ohutud postid juba sisse kirjutatud," märkis Vahemäe.
    Vahemäe töö on selles konkreetses küsimuses Eestis esimene omataoline. "Usun ja loodan, et annan oma panuse sellesse, et Eestis liiklusohutus pikemas plaanis paraneks ja sellest võidaks kogu ühiskond," lootis Vahemäe.
    Autor: Kairi Oja, kaasautor
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.