Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakslased eelistavad üha enam autot rentida

    Rendiautod on Saksamaal üha enam populaarsust kogumasFoto: epa

    Unistus uhket isiklikku sõiduautot omada on noorte sakslaste jaoks eilne päev, nemad eelistavad hoopis rendiautot, kirjutab Bloomberg.

    Saksamaa tööstuskaubanduse assotsiatsiooni andmeil on nende sakslaste arv, kes on liitunud autorentimise teenusega, kasvanud võrreldes 2010. aastaga seitse korda. Neist sakslastest, kellel on juhiluba, moodustab autorentimise teenusega liitunute arv üksnes kaks protsenti, mistõttu rendiäril on ruumi kasvada küll ja veel.
    Kui Hamburgis elav arhitekt Oliver Kienzler peaks ostma endale ja oma perele auto, soetaks ta ilmselt universaalkerega Škoda. Selle asemel on tema käsituses aga terve armee BMWsid.
    Kuigi Kienzler võiks majanduslikus mõttes endale isiklikku autot lubada, on ta ometi üks paljudest Saksamaa linlastest, kes on otsustanud auto rentimise kasuks. Nii jäävad tal kandmata näiteks kindlustuse ja hoolduse kulud.
    „Autot omada on täiesti mõttetu,“ leiab 46aastane Kienzler, kes nendib, et kui sul on kesklinnas kodu, siis on isiklik auto pigem koormaks kui kasuks.
    Isikliku auto omamise unistusest loobumine ning rendiauto kasutamine on Saksamaal üha enam levima hakanud ning mõjutab paljudes suuremates linnades juba linnapiltigi. Näiteks Münchenis oli eelmisel aastal 1000 elaniku kohta 491 autot, kui aasta enne seda oli näitaja olnud 493. Hamburgis on see arv langenud võrreldes varasemaga veelgi enam.
    Arvatakse, et üks põhjuseid, miks Saksamaal uue auto ostmine vähenenud on, peitub ka erinevate programmide nagu BMW DriveNow ja Daimleri Car2Go populaarsuse kasvus. 
    Massituru mõjud
    Konsultatsioonifirma Frost & Sullivan esindaja Martyn Briggs lausus, et üks rendiauto suudab lõppkokkuvõttes asendada umbes 15 isiklikku sõiduautot. Kuna noored inimesed autot osta ei soovi, mõjutab see esmalt autotootjaid.
    Mõistagi on viimased inimeste meelsuse muutumisest teadlikud ning püüavad uuest olukorrast võimalikult palju kasu lõigata.
    BMW ning Daimler on muutustest kinni haaranud ning pakuvad rendiautodena just kalleid sõidukeid, neid, mida klient endale endale suure tõenäosusega lubada ei saa. BMW teatas, et Saksamaal on keskmine DriveNow süsteemi kasutaja 30aastane, samas keskmine Mini ostja on 40aastane ning BMW ostja 50aastane.
    Hiljaaegu maailma suurima autotootja tiitli saanud Volkswagen pole veel renditurule kippunud ning alles analüüsib, kuidas seda kõige targem teha oleks. Audi on rendiäri suhtes aga üsnagi kahtleval seisukohal ning võimalikku äriideed selles ei näe.
    Väikesed kulud
    Kui Kienzler oleks valinud endale eelpool mainitud Škoda ostmise, pidanuks ta maksma veidi enam kui 30 000 eurot maksva auto eest kuus 232 eurot, kuhu lisanduks veel kindlustuse makse. Rentimine aitab tal raha oluliselt suuremal määral kokku hoida, samuti käib renditehingu tegemine väga lihtsalt ja kiiresti.
    Näiteks maksab 15minutine sõit linnamaasturiga BMW X1 veidi üle viie euro, samas kui auto ise maksab üle 37 000 euro. Ja kui ta soovib, võib ta teha kiire 10minutilise sõidu Smart autoga, mis maksaks talle veidi üle nelja euro.
    Daimleri juht Dieter Zetsche lausus, et ettevõte näeb autorentijate seas valdavalt kahte reaktsiooni. „Neid inimesi, kes leiavad, et auto rentimine on väärt mõte ja tark oleks oma isiklikust autost lahti saada, on sama palju kui neid, kes leiavad, et Smart auto on suurepärane ning et nad tahaksid ka endale sellist,“ selgitas ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.