Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswageni skandaal laieneb

    Volkswageni tegevjuht Matthias Müller Wolfsburgi autotehases.Foto: EPA

    Autode saastenäite kontrolliv USA järelevalve kahtlustab, et Euroopa suurim autotootja Volkswagen on tahtlikku pettust kasutanud ka mõnes Porsche ja Audi diiselmootoriga mudelis.

    Seni oli sportautode tootja Porsche renomee septembris lahvatanud skandaalis veel plekita. Toona avastati USAs, et Volkswageni osasse diiselmootoriga autodesse on paigaldatud tarkvara, mis autode testimisel saastekoguseid väiksemana näitab. Esmaspäeval teatas USA Keskkonnakaitse agentuur (EPA), et ka mõnes 2014.-2016. aasta Volkswageni, Audi ja Porsche kolmeliitrise diiselmootoriga mudelis on saastekoguseid mõjutav tarkvara.
    Porsche nime sattumine skandaali heidab varju Volkswageni uuele juhile Matthias Müllerile, kelle ülesanne on Volkswageni määritud nimi puhtaks pesta. Enne uude ametisse asumist oli ta 2010. aastast alates Porsche juht.
    Volkswagen on järjekordselt jätnud täitmata kohustuse järgida seadust, mis kaitseb kõigi ameeriklaste õhu puhtust,“ ütles EPA reeglite täitmist kontrolliva osakonna asejuht Cynthia Giles agentuuri Bloomberg vahendusel.
    Volkswagen eitab süüd
    Erinevalt septembrist, kui Volkswagen pettuse omaks võttis, eitas firma seekord petutarkvara kasutamist.  
    „Volkswagen rõhutab, et kolmeliitristesse V6 diiselmootoritesse ei ole lisatud tarkvara, mis lubamatul moel saastetestide tulemusi muudaks,“ teatas Volkswagen kirjalikus avalduses. „Volkswagen on valmis EPAga igati koostööd tegema, et midagi selguseta ei jääks.“
    Kui septembris lahvatanud skandaal puudutas USA turul ligi poolt miljonit Volkswageni sõidukit ning kogu maailmas enam kui 11 miljonit sõidukit, siis uued kahtlustused lisavad siia ca 10 000 juba ringi sõitvat autot ning veel selguseta hulga 2016. aasta mudeleid.
    Kokku võib EPA uus ettekirjutus kaasa tuua täiendava miljoni sõiduki tagasikutsumise, hindavad J.P. Morgani analüütikud. Halvimal juhul tuleb reservi pandud 6,7 miljardile eurole aasta lõpuks lisada veel miljard eurot.
    Kahtluse all mudelid
    Kahtluse alla sattunud mudelite seas on 2014. aasta VW Touareg, 2015. aasta Porsche Cayenne ning 2016. aasta Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L ja Q5.
    Nende sõidukite väljalaskesüsteemid olid timmitud selliseks, et sekund pärast testimise lõppu suurenesid lämmastikoksiidi heitmed lubatust üheksa korda kõrgemale tasemele, ütles Giles.
    EPA on seisukohal, et Volkswagen pidi olema teadlik, et sõidukid on varustatud tarkvaraga, mis lasevad testide tulemusi paremana paista.
    Volkswageni pressiesindaja sõnul ei peata kontsern kahtluse alla sattunud uute mudelite müüki, kirjutas Wall Street Journal.
    Septembris lahvatanud skandaal on juba sundinud ametist lahkuma Volkswageni endise juhi Martin Winterkorni. Veaga sõidukite tagantjärele parandamiseks pani Volkswagen kõrvale 6,7 miljardit eurot, kuid juba on mööndud, et sellest summast ilmselt ei piisa. USA välisõhu seaduse järgi võib Volkswagen saada kuni 18 miljardit dollarit trahvi, kui võtta aluseks maksimaalne trahv iga veaga sõiduki kohta, kirjutas Bloomberg.
    Läinud kuul USA Kongressis tunnistusi andnud Volkswageni kontserni USA turu tegevjuht Michael Horn ütles, et saastenäitudega petmise eest olid vastutavad paar inseneri Saksamaal. Firma tasandil polnud tema sõnul keegi sellist otsust teinud.
    Kus vassimine lõpeb?
    Matthias Müller on kogu oma täiskasvanu elu töötanud Volkswageni kontsernis, kuid sellest hoolimata leiti, et just tema on õige mees tagasi astunud Winterkorni asemele tulema. Müller on öelnud, et ta ei olnud petutarkvarast teadlik. Kui nüüd skandaal ka Porschele laieneb, tuleb tal Porsche endise juhina uuesti selgitusi anda.
    „Viimased paljastused sunnivad küsima, kus see Volkswageni vassimiste rada ükskord lõpeb,“ teatasid oma avalduses neli Kongressi esindajatekoja liiget, kes kuuluvad skandaali uurimiseks loodud erikomisjoni.
    Volkswageni aktsia reageeris skandaali laienemisele 4,9% langusega. Porsche Automobil Holding SE aktsia kukkus 3,4%.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Börsiettevõtted, te ju oskate palju paremini
Kolmapäeval potsatas minu postkasti Modera börsiteade, mis ütles mulle suhteliselt vähe. Minu aeg ja tähelepanu oli kasutatud, kuid potentsiaalse investorina ootan enamat.
Kolmapäeval potsatas minu postkasti Modera börsiteade, mis ütles mulle suhteliselt vähe. Minu aeg ja tähelepanu oli kasutatud, kuid potentsiaalse investorina ootan enamat.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Vene kodanike sisenemist Eestisse piiratakse juba tuleval nädalal
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Hälvikparkijatest tüdinenud nõuavad liiklusseaduse muutust
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.