Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswageni skandaal laieneb

    Volkswageni tegevjuht Matthias Müller Wolfsburgi autotehases.Foto: EPA

    Autode saastenäite kontrolliv USA järelevalve kahtlustab, et Euroopa suurim autotootja Volkswagen on tahtlikku pettust kasutanud ka mõnes Porsche ja Audi diiselmootoriga mudelis.

    Seni oli sportautode tootja Porsche renomee septembris lahvatanud skandaalis veel plekita. Toona avastati USAs, et Volkswageni osasse diiselmootoriga autodesse on paigaldatud tarkvara, mis autode testimisel saastekoguseid väiksemana näitab. Esmaspäeval teatas USA Keskkonnakaitse agentuur (EPA), et ka mõnes 2014.-2016. aasta Volkswageni, Audi ja Porsche kolmeliitrise diiselmootoriga mudelis on saastekoguseid mõjutav tarkvara.
    Porsche nime sattumine skandaali heidab varju Volkswageni uuele juhile Matthias Müllerile, kelle ülesanne on Volkswageni määritud nimi puhtaks pesta. Enne uude ametisse asumist oli ta 2010. aastast alates Porsche juht.
    Volkswagen on järjekordselt jätnud täitmata kohustuse järgida seadust, mis kaitseb kõigi ameeriklaste õhu puhtust,“ ütles EPA reeglite täitmist kontrolliva osakonna asejuht Cynthia Giles agentuuri Bloomberg vahendusel.
    Volkswagen eitab süüd
    Erinevalt septembrist, kui Volkswagen pettuse omaks võttis, eitas firma seekord petutarkvara kasutamist.  
    „Volkswagen rõhutab, et kolmeliitristesse V6 diiselmootoritesse ei ole lisatud tarkvara, mis lubamatul moel saastetestide tulemusi muudaks,“ teatas Volkswagen kirjalikus avalduses. „Volkswagen on valmis EPAga igati koostööd tegema, et midagi selguseta ei jääks.“
    Kui septembris lahvatanud skandaal puudutas USA turul ligi poolt miljonit Volkswageni sõidukit ning kogu maailmas enam kui 11 miljonit sõidukit, siis uued kahtlustused lisavad siia ca 10 000 juba ringi sõitvat autot ning veel selguseta hulga 2016. aasta mudeleid.
    Kokku võib EPA uus ettekirjutus kaasa tuua täiendava miljoni sõiduki tagasikutsumise, hindavad J.P. Morgani analüütikud. Halvimal juhul tuleb reservi pandud 6,7 miljardile eurole aasta lõpuks lisada veel miljard eurot.
    Kahtluse all mudelid
    Kahtluse alla sattunud mudelite seas on 2014. aasta VW Touareg, 2015. aasta Porsche Cayenne ning 2016. aasta Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L ja Q5.
    Nende sõidukite väljalaskesüsteemid olid timmitud selliseks, et sekund pärast testimise lõppu suurenesid lämmastikoksiidi heitmed lubatust üheksa korda kõrgemale tasemele, ütles Giles.
    EPA on seisukohal, et Volkswagen pidi olema teadlik, et sõidukid on varustatud tarkvaraga, mis lasevad testide tulemusi paremana paista.
    Volkswageni pressiesindaja sõnul ei peata kontsern kahtluse alla sattunud uute mudelite müüki, kirjutas Wall Street Journal.
    Septembris lahvatanud skandaal on juba sundinud ametist lahkuma Volkswageni endise juhi Martin Winterkorni. Veaga sõidukite tagantjärele parandamiseks pani Volkswagen kõrvale 6,7 miljardit eurot, kuid juba on mööndud, et sellest summast ilmselt ei piisa. USA välisõhu seaduse järgi võib Volkswagen saada kuni 18 miljardit dollarit trahvi, kui võtta aluseks maksimaalne trahv iga veaga sõiduki kohta, kirjutas Bloomberg.
    Läinud kuul USA Kongressis tunnistusi andnud Volkswageni kontserni USA turu tegevjuht Michael Horn ütles, et saastenäitudega petmise eest olid vastutavad paar inseneri Saksamaal. Firma tasandil polnud tema sõnul keegi sellist otsust teinud.
    Kus vassimine lõpeb?
    Matthias Müller on kogu oma täiskasvanu elu töötanud Volkswageni kontsernis, kuid sellest hoolimata leiti, et just tema on õige mees tagasi astunud Winterkorni asemele tulema. Müller on öelnud, et ta ei olnud petutarkvarast teadlik. Kui nüüd skandaal ka Porschele laieneb, tuleb tal Porsche endise juhina uuesti selgitusi anda.
    „Viimased paljastused sunnivad küsima, kus see Volkswageni vassimiste rada ükskord lõpeb,“ teatasid oma avalduses neli Kongressi esindajatekoja liiget, kes kuuluvad skandaali uurimiseks loodud erikomisjoni.
    Volkswageni aktsia reageeris skandaali laienemisele 4,9% langusega. Porsche Automobil Holding SE aktsia kukkus 3,4%.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Kallis kakao paneb šokolaaditootjad hinda tõstma. Eesti ettevõtja rajab Costa Ricasse istanduse
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.