• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: igaüks ampsab skandaalist oma tüki

    Volkswagen on heitgaaside skandaali tõttu täbaras olukorras. Foto: Reuters/Scanpix

    Autotööstuse ajaloo üks suurimaid skandaale kogub uut hoogu ning erinevad osapooled on asunud oma osa nõudma. See muudab Volkswageni olukorra üha täbaramaks.

    Möödunud septembris lahvatanud heitgaaside skandaal on Volkswageni turuväärtusest pühkinud miljardeid eurosid ja ettevõte kaotab jätkuvalt turuosa. Praeguseks on Saksa autotootja juhtkonnas tehtud suurpuhastus ning  töösuhted on lõpetatud nii kontserni tegevjuhi kui ka USA turu juhiga. Tõenäoliselt peab firma juba õige pea hakkama välja käima ülisuuri trahvisummasid.
    Investorid algatasid kohtuasja
    Tegelikult oligi arvata, et skandaal veel niipea ei vaibu. Ettevõte seisab USAs juba silmitsi kriminaaluurimise ja 20 miljardi dollarini küündivate trahvidega. Väiksemaid kohtuasju on algatatud paljudes teisteski riikides üle maailma. Neid lisandub juba pea igas kuus, sest liiga paljud osapooled tunnevad ennast puudutatuna.
    Sel nädalal jõuti järjega Saksamaale, kus ligi kolmsada institutsionaalset investorit nõuavad Volkswagenilt kohtu kaudu miljardeid eurosid. Investorite süüdistuse kohaselt ei avalikustanud firma esindajad möödunud suve lõpus lahvatanud heitgaaside skandaali kohta piisavalt kiiresti informatsiooni. Pettunud aktsionäride hulka kuulub nii Saksa kindlustusfirmasid kui USA pensionifonde. Analüütikud on välja pakkunud, et skandaaliga seotud trahvid võivad kokkuvõttes ulatuda 30–40 miljardi euroni.
    Tegevust tõmmatakse koomale
    Niisuguste summade väljakäimiseks tuleb aga kuskilt raha leida. Ettevõtte suuraktsionär Wolfgang Porsche on hoiatanud, et sellega seoses võidakse vähendada töökohti. Hiljuti kirjutatigi välismeedias, et Volkswagen kavatseb Saksamaal koondada tuhandeid töötajaid. Kuigi ettevõtte esindajad seda otseselt ei kinnitanud, jätkatakse kulude kärpimise programmiga. Juba enne heitgaaside skandaali lahvatamist alustas firma efektiivsusprogrammiga, mille raames lubati kulutusi kärpida 5 miljardi euro ulatuses. Skandaaliga seoses suurendati kärpeid veel 1 miljardi euro võrra.
    Proovida ju võib
    Olen veendunud, et skandaali järeltõukeid tunneme veel pikkade aastate pärast ja ettevõtte maine ning investorite usu taastamine saab olema ülikeeruline. Mina ostsin tänavu jaanuaris Volkswageni aktsiaid, kuna uskusin, et vaatamata üüratutele trahvidele jääb ettevõte püsima. Usun seda siiani. Mis aga selleks hetkeks suurfirmast alles jäänud on, pole kaugeltki selge.
    Mõni aeg tagasi arvasin, et olen valmis Volkswageni aktsiate osakaalu oma portfellis suurendama. Nüüdseks olen aga rahunenud ja suhtun olemasolevasse investeeringusse kui põnevasse eksperimenti, mis julgustab ehk ka teisi investoreid väikeste summadega suuremaid riske võtma.  
    Volkswageni aktsiaFoto: Äripäev
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Raadiohommikus: investeerimistarkus, kriisistrateegiad ja parim juht
Reedeses hommikuprogrammis räägime investeerimisest, kriisistrateegiatest ja juhtimisest.
Reedeses hommikuprogrammis räägime investeerimisest, kriisistrateegiatest ja juhtimisest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.