Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    10 nippi, kuidas firma veebileht tööle panna

    Wordpress on üks esimesi ja levinumaid platvorme, kuhu alustav ettevõtja saab oma firmale kodulehe valmistada. Foto: Kuvatõmmis

    Alustav ettevõtja ei tohiks kindlasti leppida enda reklaamimisega ainult sotsiaalmeedias, sest korralik koduleht toetab äri arvatust rohkem.

    Enamasti kirjutavad ettevõtted oma kodulehele korralikult, millega nad tegelevad ja mida kliendile pakuvad, ütles WSI Online veebiarenduse juht Magnus Kiisküla. Tema sõnul sellest siiski ei piisa ja mõelda tuleb ka näiteks info paigutusele ja ülesehitusele. Kui nendega ei arvestata, sünnivad veebilehed, mis ei toeta äritegevust, nentis ta Äripäeva mikroettevõtete rubriigi loos.
    Vigade vältimiseks pani Äripäev spetsialistide abiga kokku 10 punkti, mis tuleks ettevõttele kodulehe tegemise ajal läbi mõelda. 
    Eesmärgid. Mõtle selgelt läbi eesmärgid, mida soovid kodulehe abiga saavutada. Otsi eeskujusid. On küllalt neid, kes teevad sama asja Eestis või mujal maailmas, nii et sa ei pea hakkama ise jalgratast leiutama, kui just ei taha.
    Sihtrühm. Mõtle välja, kes on veebilehe sihtgrupp, ära tee veebilehte endale, vaid oma sihtgrupile. Samuti mõtle läbi kliendi teekond sinuni - kust ja miks tuleb külastaja ning mida ta lehel tegema hakkab.
    Investeering. Mõtle, kui palju oled valmis veebilehte investeerima - tihti sõltub veebilehe võimekus just eelarvest. Ära unusta ka veebilehe turundamise eelarvet ­- veebileht on (digi)turunduse vundament.
    Haldus. Mõtle, kes hakkab kodulehte haldama ja kas tal on selleks piisavad oskused-teadmised ning ka aega.
    Arendus. Konsulteeri spetsialistidega. Kodulehe loomise teenust sisse ostes uuri firma tausta ja usaldusväärsust. Pea meeles, et disaini ja tehnilist arendust ning tuge võivad pakkuda erinevad ettevõtted, see võimaldab kasutada näiteks disaini loomisel mõnda head Eesti vabakutselist disainerit. Arendus ja tehniline tugi usalda oma ala spetsialistidele.
    Teenusepakkuja. Veendu, et tellitud veebilahendus on jätkusuutlik - sisuhaldustarkvara uuendatakse piisava kiirusega ning leidub ka alternatiivseid teenusepakkujaid, kes on valmis loodud süsteemi vajadusel edasi arendama. Vastasel juhul oled valitud arendaja juures lõksus ega saa teda hiljem vajadusel kiirelt välja vahetada.
    Hooldus. Lepi teenusepakkujaga kokku, kuidas toimub kodulehe hooldus ja kasutajatugi.
    Aeg. Varu veebilehe loomiseks ja testimiseks aega - viimase hetke lahendused on kõige kallimad.
    Sisu. Kui koduleht on valmis, loo kasutajale kasulikku sisu - õpetusi, juhendeid, nõuandeid jne. Erilist rõhku pööra kodulehele üles minevatele tootekirjeldustele ja tootefotodele - need peavad olema head ja professionaalsed. Pea meeles, et veebileht ei saa kunagi valmis.
    Tulemused. Ära aja asja keeruliseks, aga mõõda põhiasju - kui palju turundusse investeerid, mis vastu saad, millisest reklaamikanalist tehinguid tuleb jne. Kui tulemused ei ole ootuspärased, siis mõtle, miks, ja ära anna alla. Õige mudeli leidmine võtab aega.
    Allikad: Raimond Kaljulaid, siseturundusagentuuri PRB juht; Tanel Põld, Brightside OÜ tegevjuht; Priit Elbe, Web Tarkvara OÜ juht; Kaarel Aus, Web Systems OÜ tegevjuht; Magnus Kiisküla, WSI Online veebiarenduse juht
    Loe ettevõtte kodulehtede kohta pikemalt artiklist "Hea veebileht on nagu Tallinn".
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.