Lennart Käämer • 26. november 2015
Jaga lugu:

Eesti parim ettevõte tahab saada miljardifirmaks

AdCashi juht Thomas Padocani soovitab - usu oma ideed ka siis, kui kõik selle vastu töötab.  Foto: Eiko Kink

Õismäe korteris sündinud ja internetis reklaamimiselt teeniv TOP 100 võitja AdCash on nelja aastaga kasvanud rahvusvaheliseks firmaks ja 500 suurema kohaliku ettevõtte sekka. Sihik aga on kõrgemale sätitud.

Lisaks talentide leidmisele on AdCashi juhi Thomas Padovani sõnul oluline jääda kindlaks valitud otsustele ja strateegiale isegi siis, kui paljud asjad selle vastu töötavad.

Mullu käivet ja kasumit 80% kasvatanud (43 miljoni euro juures 8,3 miljonit eurot kasumit) ettevõtte juhi sõnul on praegune eesmärk toestada struktuuri ja vundamenti, et siis lähiaastatel jätkata uute toodete turule toomisega. See peaks viima sihini – kasvatada firma väärtus miljardi dollarini.

Sünnist saadik kasumis ja nelja aastaga Eesti parimaks ettevõtteks.  Foto: Äripäev/ Merilin Kukk

AdCash jõudis tänavu 500 suurima Eesti ettevõtte edetabelisse. Kuidas on võimalik tõusta mõne aastaga idufirmast riigi edukaimaks ettevõtteks?

AdCashi kontseptsioon ja visioon kujunesod välja veel enne, kui ettevõte tegelikult loodi. See andis firma algfaasis kogemuse. Tõtt öelda pean AdCashi idufirmaks selle sõna otseses tähenduses üksnes lühikest aega, kuna me tõusime ruttu edukaks ettevõtteks. Niipea, kui me leidsime enda toodetele klientuuri, alustasime turul ka kiiret tõusu. Niisiis oleme alates esimesest päevast hoidnud alal idufirma vaimu, andes endale aru, et eesmärkide saavutamine nõuab tohutut vastupidavust ja sihikindlust.

Mis olid vajalikud sammud selleks, et leida pädev tööjõud ja areneda turul tõsiseltvõetavaks konkurendiks?

Iga üksiksündmus võib jätta kiiresti areneva firma käekäiku müügiedu silmas pidades olulise jälje. Seega lisaks talentide leidmisele on sama oluline ka stabiilsuse säilitamine ja koherentsuse tagamine kõikide otsuste puhul. Selle all mõtlen järjekindlaks jäämist oma otsustes ja strateegiavalikutes. See võib kõlada lihtsustatult, kuid tegelikkuses töötavad asjad paljuski sellele vastu.

Millega tegeleb edukaim firma?

AdCash tegeleb veebis reklaami vahendamisega. 

Ärimudel lihtsustatult – brändid annavad ettevõttele iga uue kliendi eest euro. Sellest eurost annab Adcash 70% erinevatele reklaamikanalitele – veebilehed, blogid jne, kes partneritele kliente toovad. Firmale endale jääb teenuse vahendamise eest 30 senti.

Firma reklaamikliendid on peamiselt suurfirmad ja tuhanded rahvusvahelised ettevõtted üle maailma, nende hulgas maailmakuulsad brändid, nagu Alibaba, Ubisoft, EA sports, William Hill, Bwin, Ladbrokes jne.

Kas edu oli plaanipärane või tuli see vastu ootuste? Soovisite ehk näha hoopis paremaid tulemusi?

See, mida nimetada eduks, on vaid üks aste tervikprotsessis firma eesmärgi saavutamisel. Viimaseks on alati olnud olla üks miljardi dollari ettevõtetest.

Millised on teie tulevikuplaanid? Kuhu soovite järgnevatel aastatel areneda?

Mistahes konstruktsioonide puhul tuleb alati vundamenti konsolideerida, see aitab toestada tervet struktuuri. Me ei saa lihtsalt kuhjata n-ö telliseid üksteise otsa – peame laskma neil ka settida. Seega on meie praegune väljakutse konsolideerimine, pärast mida me jätkame uute toodete väljatöötamise ja teenuste optimeerimisega.

Möödunud aastal kasvas käive 80%. Millised on teie eesmärgid selleks ja tulevaks aastaks?

2015. aastal ei ole meie prioriteet olnud mitte käibe suurendamine, vaid, nagu öeldud, ettevõtte konsolideerimine. Sellest johtuvalt oleme teinud investeeringuid siseressurssidesse. See mõjutab kahtlemata meie tulusid, kuid annab see-eest eelise lähiaastateks. Kohalik tunnustus tehtud töö eest on meile äärmiselt oluline ning tunneme selle üle suurt uhkust.

Aga kust tuleb raha?

Ettevõtja ja investor Jüri Kaljundi

Iduettevõtete puhul on peamine, et teaksid, kust tuleb su raha aastate pärast. Kui see teadmine on olemas, pole esimeste aastate kahjumis midagi halba. Ideaalne on aga, kui käive ja ärimudel tekivad esimesest päevast.

Mida kiiremini firma käivet teenib, seda parem. Kasumiga on teine lugu, sest öeldakse, et kui alustav ettevõte kasumit teenib, siis on see vaid juhtide oskamatus leida kohti, kuhu investeerida veelgi suurema kasvu saamiseks.

See on ka põhjus, miks näiteks TransferWise on siiani kahjumis (eelmise aasta kevade seisuga 3,6 miljonit eurot kahjumit – toim) – firma oleks kasumis, kui ta oma kasvu ja laienemise seisma paneks.

Mis on see, mis tagab lähiaastateks vajaliku kasvu?

Jätkuva edu saladuseks on meeskonnatöö – on oluline, et kogu meie orkester mängiks samalt noodilehelt.

Möödunud aastal sai AdCash uue omaniku. Kuidas see sündmus mõjutas juhtimist ning millist mõju avaldab tulevikus?

Meie juhtkond ei muutunud oluliselt, küll aga saime riskikapitali fondi (BPD Financement) näol omale uue osaniku. Kahtlemata avaldab see mõju ka juhtkonnale, kui meie ridades on aktsionär, kel on juhtida kaks miljardit eurot.

Millised on teile ettevõtte juhina kolm kõige olulisemat teemat, millele sooviksite end pühendada?

Kõige olulisemaks pean turuteadlikkust ning uute trendide kaasamist, samuti produktiivsuse ja efektiivsuse tagamist meeskonnas. Selle tarbeks on töös ka vastavad analüütikud ja aruandlusmehhanismid.

----

AdCash asutati 2011. aasta sügisel. Firma omanikud on Thomas Padovani, Antoine Padovani, Arnaud Granal, BPD Financement. Ettevõte annab tööd 125 inimesele, neist lõviosa töötab Tallinnas.

Möödunud aastal teenis firma 43 miljoni eurose käibe juures 8,3 miljonit eurot kasumit.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum