Mullu novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 417,7 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 318 eurot elaniku kohta.
- Jaemüügi kasv aeglustus. Foto: Raul Mee
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes mullu novembris 2014. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 6%.
Statistikaamet vahendas, et kui oktoobris kasvas
jaemüük varasema aasta sama kuuga võrreldes 8%, siis novembris jaemüügi kasv mõnevõrra aeglustus.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta novembriga võrreldes 11%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes oli jaemüük 2% väiksem kui varasema aasta novembris ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi müük 2014. aastaga novembriga võrreldes samale tasemele.
Enim suurenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, kontoritarvete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 37%). Keskmisest enam suurenes jaemüük posti või interneti teel (kasv 30%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 26%). Novembris suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajades) (kasv 7%), ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 5%).
Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasv aeglustus novembris märgatavalt. Kui oktoobris kasvas neis kauplustes jaemüük varasema aasta sama kuuga võrreldes 4%, siis novembris oli kasv 1%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 8%.
Võrreldes 2015. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%. 2015. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2014. aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 488,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 86%. 2014. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6%.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.