• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 06.07.16, 09:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võimsam firmaauto kallimaks ja tulevad kleepsud

Rahandusministeerium tahab muuta sõiduautode eratarbeks kasutamise maksustamist ja hakata erasõitudeks kasutatavatel autodel kleebist nõudma.
Rahandusminister Sven Sester
  • Rahandusminister Sven Sester Foto: Andras Kralla
Muudatuse mõte on segakasutuses sõiduautode aruandluse ja maksustamise lihtsustamine, selgitas rahandusminister Sven Sester. Ettepaneku järgi peaksid tööandja auto eratarbeks kasutamise korral sõltuma tasutavad maksud auto võimsusest ja vanusest.
Täna kehtiva korra järgi on erisoodustus tööauto kasutamise eest erasõitudeks 256 eurot kuus ehk 169,60 eurot tulu- ja sotsiaalmaksu, sõltumata auto võimsusest. 
Ettepaneku järgi asendatakse erisoodustuse fikseeritud piirmäär sõiduki võimsusest sõltuva arvestusega ja ühe kilovati erisoodustus oleks 1,96 eurot. See tähendaks, et näiteks 100kilovatise võimsusega auto puhul oleks erisoodustus 196 eurot, millelt tulu- ja sotsiaalmaks oleksid kokku 130 eurot. 
Seega oleks maksukohustus praeguse määraga võrreldes madalam keskmise ja väiksema võimsusega autode puhul, mida on umbes 70% ettevõtete sõidukitest. Autode puhul, mis on vanemad kui viis aastat, on erisoodustus aga 75% täismäärast, et arvestada selle turuhinna langusega.
Riigil on ka plaan loobuda segakasutusega autode puhul sõidupäevikute kasutamisest. Üksnes ettevõtluses kasutatavate sõiduautode puhul oleks sõidupäeviku kasutamine aga endiselt kohustuslik. 
Lisaks märkis valitsuse kommunikatsioonibüroo oma pressiteates, et plaan on ainult töösõitudeks kasutatavatele autodele paigaldada ka erimärgistus – näiteks kleebis. Pettuste vältimiseks tuleks autode kasutusotstarve eeldeklareerida ning käibemaks maha arvata juhul, kui masin on kahe aasta jooksul olnud kasutusel täielikult vaid ettevõtluses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele