Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmaauto muutub paljudele kulukamaks

    Maksumaksjate Liit arvab, et plaanitavad muudatused toovad paljudele firmaautodele suuremad maksud.Foto: Andres Haabu

    Muudatus, mida rahandusministeerium plaanib bürokraatia vähendamiseks, toob Maksumaksjate Liidu arvates enamikele firmadele hoopis lisakulu.

    Rahandusministeeriumi plaani järgi hakkab lisaks töösõitudele ka eratarbeks kasutatavate sõidukite maksustamine sõltuma auto võimsusest ja vanusest, ära kaovad sõidupäevikud ning erasõitudeks kasutatavatele autodele tahetakse erimärgistusena lisada näiteks kleebis. 
    Maksumaksjate Liidu juhatuse liikme Lasse Lehise sõnul suurendab uus kord enamikele firmaautodele ettenähtud maksukoormust. Maksukoormus väheneb Lehise sõnul vaid neil, kes maksavad praegu erisoodustusmakse täismääralt ehk 256 eurolt. Eelkõige teevad seda riigiasutused. „Kui aga peetakse sõidupäevikut ja tööväliste sõitude maht tuleb vähem kui 256 eurot või kui töötajalt nõutakse erasõitude hüvitamist, siis hakkaksid tööandjad uue korra järgi senisest oluliselt rohkem maksma,“ ütles ta.
    Sõidupäevikute osas tuleb Maksumaksjate Liidu arvates selle pidamise võimalus alles jätta nendele, kes seda soovivad ega pea liialt koormavaks. „Tuletan meelde, et sõidupäeviku pidamise võimalus kui kindlalt määralt maksu tasumise alternatiiv toodi seadusesse 2003. aastast õiguskantsleri märgukirja alusel, kes leidis, et kõigi autode maksustamine sõltumata erisoodustuse tegelikust mahust ja väärtusest oleks põhiseaduse vastane. Kui see oli tol ajal põhiseaduse vastane, siis võiks see eeldatatavasti seda olla ka nüüd,“ märkis Lehis.
    Lehis ütles, et liidule ei ole vastuvõetav ka see, et töötaja erasõitude hüvitamine ära keelatakse. „Meie arvates tuleb teha vastupidi. Avalikus sektoris tuleb lõpetada maksumaksja rahast maksude maksmine, kõige tuntum näide on maksuameti peadirektori auto, ja nõuda kõigilt ametnikelt, et kõik töövälised sõidud tuleb ametniku palgast hüvitada. Nüüd aga tahetakse avaliku sektori raiskamine seadustada, ja veelgi enam - teha see ka erasektorile kohustuslikuks,“ ütles ta.
    Maksukoormuse sõltumine auto väärtusest on Lehise arvates iseenesest õige ja toetust väärt, kuid kui ettevõtjatele ei jäeta valikuvõimalusi, teeb see muudatus kogu asja veel hullemaks ja targem oleks protsess peatada. "Praegusel kujul tõstaks see muudatus ettevõtja maksukoormust ja soodustaks maksumaksja raha kontrollimatut laristamist avalikus sektoris. Seega ma ei näe mingit mõistlikku põhjust, miks ettevõtjad seda muudatust peaksid toetama," lisas Lehis.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.