Ennustan, et sõnad „idufirma” ja „start-up” lähevad aegamisi sama teed, mida läks Eestis sõna „ärimees”: omandavad halva maigu ja tõsised ettevõtjad hakkavad enda niimoodi nimetamist tõrjuma, kui nad seda juba ei tee, kirjutab kolumnist Villu Zirnask Eesti Päevalehes.
- Villu Zirnask Foto: Raul Mee
"Idufirmadelt ei ole midagi õppida – see mööblitööstur Enn Veskimäe arvamus kõlab kole vanamoodsalt, kuid ei pruugi olla vale, "nendib Zirnask
Eesti Päevalehes ilmunud kolumnis.Zirnaski skepsis sai alguse idufirmadest, kes esitavad enda kohta pooltõdesid ja vahel luiskavad täiesti mõõdutundetult, kasutades väljendeid „unikaalne tehnoloogia”, „tipptasemel meeskond”, „skaleeritav ärimudel”, „eksponentsiaalne kasv” jms.
Tema hinnangul on idufirmanduse ökosüsteemi pärisosaks saanud ka tegelased, kelle nn ärimudel on kavaldamine ja bluffimine või lausa umbluu-müük. Üheks näiteks tõi Zirnask Soome idufirma Valkee, mis tahtis maailma vallutada kõrvaklappidega, mis lasevad talvemasenduse, depressiooni jm raviks kõrva valgust.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.