Läti teed ja sillad on haledas seisukorras ning tugimaanteed lagunevad kiiremini, kui neid jõutakse remontida, võtab oma aruande kokku firma Latvijas Celu Buvetajs ehk LCB, mille osanikud on 15 tee-ehitajast erafirmat. Täna esitas LCB selle aruande Seimile.
- Auklik asfalt. Foto: Erik Prozes
LCB juhatuse esimees on Läti endine peaminister Andris Berzinš (oli peaminister aastatel 2000-2002). Läti praegune peaminister Maris Kucinskis aga kommenteeris täna hommikul Läti Raadiole antud intervjuus: „Mida me saame teha, on hakata arutama osade teede remontimist krediidi abiga. Muidugi on teede olukord hull ja me kõik teame seda. Kuid umbes miljon maksumaksjat ei suuda nii palju makse maksta, et selle eest saaks kõik teed korda.“
Peaminister lisas, et põhiprobleem on selles, et eurofondidest saadav remondiraha on mõeldud vaid põhimaanteede korrastamiseks, kuid tugimaanteede eest peab riik ise hoolitsema.
„Riigil pole eelarves seda raha ja on otsustatud, et teeremonti tehakse ELi rahadega. Aastatel 2019 ja 2020 – enne uut planeerimisperioodi – on meil augud. Sõna otseses mõttes,“ rääkis Berzinš. „Me ei investeeri teedesse, vaid lükkame selle tulevaste põlvkondade kaela.“ Kui täna tuleks riigis teedesse investeerida umbes 10 miljardit eurot, siis 10-15 aasta pärast on see summa 3-4 korda suurem, rõhutas Berzinš.
LCB ettepanek on, et valitsus määraks juba praegu 2019. aasta eelarvesse kindla summa, mis on vajalik teedetaristu korrashoiuks. Berzinš väidab, et 2018. aasta lõpuks on tugimaanteede remondirahaks vaja vähemalt 400 miljonit eurot.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.