Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ratas: teeks ikka küll tulumaksu astmeliseks

    Uue koalitsiooni läbirääkimised on juba eos alanud vastuseisuga – ajal, mil IRLi esimees Margus Tsahkna lubas, et astmelist tulumaksu ei kehtestata, pole Keskerakonna juht Jüri Ratas selles sugugi nii kindel.

    Ühtlasi leiab tõenäoline uus Eesti peaminister Jüri Ratas, et Eesti vajab maksuerisusi ja ettevõtte tulumaksu.
    Millist majandus- ja maksupoliitikat tahaksite uues valitsuses looma hakata?
    Uus valitsus peaks olema julge ja võtma vastu erinevaid ideid. Ei tohiks enam olla kinni selles, et kui 10-15 aastat pole tehtud ühtegi maksuerisust, siis seda enam ei tehtagi. Mina arvan, et just võiksime mõne valdkonna elavdamiseks mingeid maksuerisusi proovida. Need ei pea ju kestma igavesti, võivad ka mingi perioodi kesta vaid.
    Lähiminevik on näidanud, et oleme maksuerisuste puudumise tõttu palju kaotanud.
    Milliseid valdkondi te maksuerisustega turgutaksite?
    Mul on siiralt kahju, et kanname südames au ja uhkusega teadmist, et Eesti on mereriik, kuid samal ajal pole meil ühtegi kaubalaeva, mis oleks Eesti lipu all. Merenduses on peidus ka töökohad, mis peaksid tooma Eesti riigikassasse makse. Merenduses ja laevadel on pigem keskmisest kõrgemad palgad.
    Teine sektor on näiteks tootmisettevõtted, mis on väga tööjõumahukad.
    Millised need erisused oleks? Kas sotsiaalmaksu lage toetaksite?
    Mingis sektoris miks mitte. Ma üldse ei välista, et võiksime sotsiaalmaksu lage katsetada. Kindlasti aga ei toeta ma sotsiaalmaksu protsendilist langetamist, sest see ei anna kellelegi mitte midagi. Mina isiklikult jätaksin selle langetamise üldse täielikult ära.
    Kui küsida, millised on uue koalitsiooni kindlad maksupoliitilised küsimused, siis sellest on kohe kindlasti veel vara rääkida. Ise leian, et võiksime vähendada sotsiaalmaksu tasandit ja näiteks ettevõtted võiksid kasumi pealt mingi protsendi makse maksta.

    Ma ei tea siiamaani, kas Keskerakond saab valitsusse või mitte ja kas minust saab peaminister.

    Jüri Ratas,
    Keskerakonna esimees
    Kui palju? Keskerakonna programm pakub ettevõtte tulumaksuks 12%.
    Kui palju see tuleks, ei oska veel öelda. Kuid kohe kindlasti võiks see olla laual. Selliseid mõtteid võime täna Eesti ühiskonnas julgeda mõelda.
    IRLi esimees Margus Tsahkna ütles eile, et tema seisab kindlalt selle eest, et astmelist tulumaksu ei tuleks.
    Majandus-, maksu- ja riiklike investeeringute küsimusteni jõuame lähipäevil. Siis on selge, mis tuleb ja mis mitte. Astmeline tulumaks on olnud Keskerakonna põhimõte aastaid. Eesmärk on, et madalama sissetulekuga inimesed teeniksid rohkem. Arvame endiselt nii. Kindlasti on arutluse all ka IRLi madalapalgaliste tulumaksu tagasimakse süsteemi edasiarendamine.
    Kas ja mille jaoks võtaksite Eestile laenu?
    Riik on seni laenude võtmist eiranud, samas kui meie enda elanikud on oma elu parandamiseks just väga palju laene võtnud. Kui võtta laenu, siis ilmselgelt väga kindlateks investeeringuteks. Näiteks oleme viimased 25 aastat rääkinud Via Baltica arendamisest. Selle võiks nüüd tõsiselt lauale panna ja arutada.
    2011. aastal Jüri Ratas tolleagse Keskerakonna esimeest Edgar Savisaart esimehe valimistel ei alistanud.Foto: Raul Mee
    Keskerakonna programm pooldab riigi aktiivset osalemist majanduses ja taasriigistamist. Mida te taasriigistaks?
    Oleme öelnud, et me ei poolda strateegiliste ettevõtete mahamüümist. Igasugune avalikum juhtimine on aga igati teretulnud. Riigiettevõtete reformi ehk nii nimetatud Erkki Raasukese ideesse ma ei usu. Ma ei usu, et kõikide riigiettevõtete koondamine ühtse struktuuri all töötaks, sest see koondaks enda alla liiga erinevaid valdkondi. Ma ei pea seda õigeks. Küll aga arvan ma, et järelevalve aspekti tuleks tõhustada.
    Teie valimisest Keskerakonna esiotsa pole veel nädalatki möödas. Millised on praegu erakonnasisesed suhted?
    Jaa, erakonna sees on tunda väga tugevat töist meeleolu. See on muidugi osaliselt tingitud sellest, mis on viimastel päevadel valitsusega toimunud.
    Rõhutasite juba laupäeval kongressil, et teil on kindel plaan valitsusse saada. Kas teadsite juba tol hetkel, et tõenäoliselt saategi peaministriks?
    Ma ei tea siiamaani, kas Keskerakond saab valitsusse või mitte ja kas minust saab peaminister. Ütlesin, et olen valmis selle nimel tööd tegema. 25 aasta jooksul välja töötatud Keskerakonna programmilised punktid on väärt seda, et nad poleks vaid paberi peal, vaid et neid ka ellu viidaks.
    Ütlete, et erakonna rahaasjad peavad nüüd korda saama. Kui raske töö see on?
    Kindlasti raske, kuid saame hakkama. Meie valijad ei pea kartma Keskerakonna pankrotti, seda ma kinnitan.
    Kas ja kuidas hoiate kontrolli all seda, et Keskerakond ei laristaks enam Tallinnas maksumaksja rahaga?
    Maksumaksja rahaga igasuguste valimisreklaamide tegemise mõistan üheselt hukka, see peab jääma minevikku. Üldse tuleks valimiskulutused riigis alla viia.
    Kas olete nüüdseks ka Edgar Savisaarega omavahel asjad ära rääkinud?
    Olen talle mitu korda helistanud, kuid mingitel põhjustel pole ta mu kõnele vastanud. Sellest on kahju.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.