Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koledad sigaretipakid andsid äriidee

    Tubakaseaduse muudatused andsid tõuke kahe advokaadi ettevõtte sünnile – noored naised hakkasid tootma koledatele sigaretipakkidele käsitööümbriseid.

    „Hiljutised tubakaseaduse muudatused tõid poelettidele hirmsate piltidega sigaretipakid, mis peletavad nii suitsetajaid kui ka mittesuitsetajaid," rääkis Advokaadibüroo Magnusson advokaat Sille Lehtsaar. "Võttes arvesse Euroopa Liidu laiaulatuslikku tubakatoodete tarbimise piiramise poliitikat, võib juhtuda, et hirmutavad pildid on alles algus,“ leiab ta.
    Valikuvabadus tarbijale
    Tänavu mais jõustunud uus tubakaseadus tõi vastavalt Euroopa Liidu tubakadirektiivile sigaretipakkidele senisest räigemad terviseohu hoiatused, mis koosnevad tekstiosast ja šokeerivatest piltidest.
    Kui Lehtsaar koos kolleegi, samuti Advokaadibüroo Magnusson advokaadi Mirjam Võsuga, muudatustest esimest korda luges, tekkiski neil mõte hakata tootma sigaretipaki ümbriseid. Suve hakul asutasid nad ettevõtte ICON Accessories OÜ ning asusid koos Eesti partneriga välja töötama toodet, mis annaks tarbijale valikuvabaduse – võimaldada soovi korral kole pakend uude ümbrisesse peita. Ümbriseid hakati valmistama käsitööna.
    Võsu sõnul kulus neil enne turule tulekut neli kuud toote arendamiseks ning tänaseks on valikus juba eri materjalidest ümbriseid. Nad tutvusid enne äriidee käivitamist ka statistika ja taustaga. „Samuti tegime otsuse pakkuda ümbriseid enimmüüdavatele ning enam-vähem ühes mõõdus sigaretipakkidele,“ sõnas ta.
    Müüginumbritest vara rääkida
    Milliseks kujuneb nende toote müük, on Lehtsaare sõnul veel vara prognoosida, kuid kaupluste ostujuhid on neile kinnitanud, et toodet osatakse küsida.
    „See, et sigaretipaki ümbris varjab koleda pildi, ei ole vastuolus seadusandja eesmärgiga, sest tarbija näeb sigaretipaki pilte niikuinii, näiteks sigarette ostes. Pigem on see loomulik turumajanduslik reaktsioon, sest esteetilisi väärtusi hindavale tarbijale peab jääma vabadus valida, kuidas ta toodet endaga kaasas kannab,“ selgitas Võsu.
    Tema sõnul on tegemist disaintootega, mida saab võrrelda mobiiltelefoni ümbrisega ja millele oleks turgu ka siis, kui seadus neid koledaid pilte ei nõuaks.

    Uued hoiatused oli suur väljakutse

    Sigaretipakil uute hoiatuste õigel ajal kasutuselevõtmine oli päris suur väljakutse, sest õigusaktid ja täpsed nõuded kinnitati viimasel minutil, paar kuud enne uute märgistamisnõuete jõustumist. Nende muutuste mõju on veel vara hinnata, sest vana märgistusega tooteid võib müüa kuni järgmise aasta maikuuni. Loomulikult toob igasugune tootmisprotsessi muudatus kaasa kulu, kuid eraldi Eesti kohta on seda keeruline välja tuua, sest muudatused rakendusid kõikides Euroopa Liidu riikides.

    Tasub teada
    Tubakatoodete pakenditele hakkasid kehtima uued nõuded tänavu 20. mail. Pilthoiatuste kasutamine on kohustuslik sigarettide ja suitsetamistubaka, ka vesipiibu tubaka pakenditel.
    Direktiiv ühtlustab kõigis ELi liikmesriikides tubakatoodetega seonduva kauba tootmise, esitlemise ja müüginormid.
    Sotsiaalministeerium ja ka tubakaseadus ei reguleeri ettevõtlust. Sigaretipakendi ümbriste tootmine ning turustamine pole ebaseaduslik juhul, kui neid turustatakse eraldi tootena.
    Allikas: sotsiaalministeerium
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.