Luksuskaupade tootja Chanel teatas, et kavandatav kiirraudtee ehitus Lõuna-Prantsusmaal Grasse’is ettevõtte jasmiinipõldude kohale seab ohtu nende kõige kuulsama kaubamärgi, parfüümi Chanel No 5.
- Chanel võitleb raudteefirmaga, kes plaanib ehitada üle Provence'i jasmiinipõldude uue kiirtee. Foto: PantherMedia/Scanpix
Prantsuse raudteefirma SNCF on otsustanud põhjalikult kaasajastada oma raudteed Cote d’Azuris ehk Prantsuse Rivieras, see on ettevõtte sõnul nende ammune plaan, mida pole enam võimalik edasi lükata, vahendas AP.
Avalikult raudtee-ehituse vastu lobistav Chanel aga hoiatas, et üle nende jasmiinipõldude kulgev uus kiirtee on katastroof ning et ükskõik millises muus kohas kasvanud jasmiin muudaks pöördumatult legendaarse lõhnaõli aroomi. Chanelil kulub 30 ml lõhnavee valmistamiseks umbes 1000 jasmiiniõit.
Legendaarse Chanel No 5 lõi Coco Chanel koos keemikust parfümeeri Ernest Beaux’ga, kellega ta tutvus 1920. aastal Grasse’is puhates. Osa Chaneli lõhnatootmisest on tänaseni Grasse’is, mida nimetataksegi sageli maailma lõhnapealinnaks.
SNCF aga kinnitab, et kogu nende transpordivõrgustik Prantsuse Rivieras vajab hädasti kaasajastamist ning Grasse’i piirkonda tuleb ehitada kiirliin. Ettevõtte sõnul on nende praegune liin Marseille-Nice Pariisi piiridest väljaspool olevatest kõige täitunum.
Raudteefirmal on uue raudtee ehitusse plaanis investeerida 6,7 miljardit eurot ning see lühendaks Marseillest Nice’i jõudmist tervelt tunni võrra.
Kuid Chanel väidab, et üle jasmiiniväljade kulgev viadukt, millel sõidavad pidevalt rongid, sunniks neid seal oma tegevuse lõpetama ning sellega kaoks Provence’i piirkonnast ka nende oluline majanduslik panus ning töö kaotaksid kohalikud jasmiini- ja roosikasvatajad.
Seotud lood
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.