Kadi Neemre • 5. detsember 2016 • 1 min
Jaga lugu:

Amazon trügib uudse lahendusega toidupoodide ärisse

Amazon muudab uudse lahendusega ostlemiskogemust
Amazon muudab uudse lahendusega ostlemiskogemust  Foto: EPA

Amazon.com teatas oma tänases avalduses uudse toidupoe avamisest Seattles, USAs. Uues poes puuduvad järjekorrad ja kassad ning sellega sai alguse uudsete supermarketite ajastu.

Online ostlemishiid Amazon Go avas uue 167 ruutmeerise poe, milles on kasutusel sensorid, mis tuvastavad ostjate riiulitelt võetud kaubad ning lisavad need klientide Amazoni arvele juhul, kui kaupa ei panda tagasi, vahendab Reuters. 

Poe avamine märgib Amazoni hiljutist püüdlust astuda toidupoodide ärisse; tegemist on ühe suurima kategooriaga, mis Amazonil on veel vallutamata. Praegusel hetkel pakub ettevõte läbi AmazonFresh teenuse toidu- ja esmatarbekaupade kojutoimetamist.

S&P 1500 toiduainete jaekaubanduse indeks oli täna keskpäevaks kukkunud ligi 1%. Amazoni aktsiad aga tõusid ligi 2%.

Amazon Go on hetkel avatud vaid ettevõtte töötajatele ning Amazoni sõnul avatakse pood avalikkusele järgmise aasta alguses.

“Kassajärjekorrad on ostlemiskogemuse juures alati kõige ebaefektiivsem osa,” sõnas kaubandusuuringute firma Conlumin juht Neil Saunders. “Amazoni uudne lähenemine ei aita mitte ainult tööjõu kuludelt säästa, vaid see muudab ostlemisprotsessi klientide jaoks ka palju kiiremaks ja rahuldust pakkuvamaks.” Tema sõnul vajab uudne koseptsioon aga harjumisaega. “Mõned inimesed võivad tunda, nagu nad varastaksid tooteid,” sõnas Saunders.

Lisaks tavapärastele toidukaupadele nagu leib ja piim, pakub pood ka valmistoitu hommiku- lõuna- ja õhtusöögiks.

 

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt