• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 06.02.17, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlaste gallup: kas Tallinna tunnelit on tarvis

Soome uuringufirma küsis soomlastelt, kas tuleks ehitada raudteeühendus Tallinna, mis läheb maksma 9–13 miljardit eurot.
Üks tunnelivõimalus: kiirraudtee, kus rongid sõidavad ligi 330 km/h.
  • Üks tunnelivõimalus: kiirraudtee, kus rongid sõidavad ligi 330 km/h.
  • Foto: EPA
„Kyllä,“ vastas suur osa soomlasi.
Peaaegu pooled küsitlusele vastanutest ehk 48 protsenti pidasid naaberpealinnu ühendava merealuse tunneli ehitamist vajalikuks, kirjutas Helsingin Sanomat. Ligikaudu kolmandik küsitletutest oli selle vastu ja viiendikul polnud asjast oma arvamust.
Näiteks Tero Arvonen pidas tunnelit heaks mõtteks, kuigi ta ise väga sageli Tallinnas ei käi, 17aastane Lenita Boullenger ütles, et tema käiks siis kindlasti Tallinnas sagedamini. „Seal võiks kas või sõpradega šoppamas käia. See sõltuks muidugi ka sellest, kui palju sõit maksma hakkab,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soome ja Eesti uurivad praegu, kas tunneli ehitus on võimalik ja vajalik. Ligikaudu 85 kilomeetri pikkuse tunneli hinnaks on arvestatud 9–13 miljardit eurot. Reis Tallinnast Helsingisse kestaks umbes pool tundi ja tunnel võiks valmis saada 2030. aasta kandis, kirjutab Helsingin Sanomat.
Küsitluse korraldas Kantar TNS internetiküsitluse vormis ja sellele vastas 1059 Helsingi piirkonna elanikku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele