• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.03.17, 06:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute autode keskkonnalõiv algab 150 eurost

Valitsuskabinet kiitis eile heaks mootorsõidukite keskkonnalõivu kontseptsiooni, mis peaks jõustuma järgmise aasta alguses.
Automaks tuleb kõikidele uutele autodele ja juba registreeritud autode esimesel omanikuvahetusel.
  • Automaks tuleb kõikidele uutele autodele ja juba registreeritud autode esimesel omanikuvahetusel.
  • Foto: Raul Mee
„Mootorsõiduki keskkonnalõiv on üks valitsusliidu moodustamisel kokkulepitud maksumuudatustest,“ ütles rahandusminister Sven Sester. „Selleks, et tõsta maksuvaba tulu, tuleb maksukoormust suunata rohkem keskkonna kahjustamisele ja tarbimisele.“
Lõivu võetakse pärast seaduse jõustumist sõidukite esmaregistreerimisel või Eestis juba registreeritud sõiduki esimesel omanikuvahetusel.
Uuemate ehk 2015. aastal või hiljem valmistatud sõiduautode lõivumäär lähtub CO2-näitajast. Enne 2015. aastat valmistatud autode ning mootorrataste ja mopeedide puhul lähtutakse võimsusest kilovattides, kuna liiklusregistris ei ole kõigi sõidukite CO2 andmeid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõivumäärad algavad Eestis enimmüüdud uute autode keskkonnasõbralikumate versioonide puhul 150-160 eurost. Täiendavalt nähakse ette soodusmäärad elektri- ja hübriidautodele. Vanemate autode puhul on lõiv oluliselt madalam. Näiteks vanema kui 10aastase auto puhul on tasu suurus vaid 20% tavamäärast. Lõiv ei puuduta veoautosid, busse ega traktoreid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele