• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 04.04.17, 14:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kehtestab veokite teekasutustasu

Riigikogu võttis täna menetlusse liiklusseaduse, autoveoseaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu, mis näeb ette kehtestada veoauto teekasutustasu.
Veokite järjekord Koidula piiripunktis
  • Veokite järjekord Koidula piiripunktis
  • Foto: Andras Kralla
Teekasutustasu määr sõltub veoauto ja selle haagise täismassist, EURO-heitgaasiklassist ja telgede arvust. Päevane teekasutustasu määr jääb vahemikku 9–12 eurot ning aastane teekasutustasu määr vahemikku 500–1300 eurot. Lisaks saab teekasutustasu tasuda nädala, kuu või kvartali eest.
Eestile ajapõhine kasutustasu
Eesti ja Soome on ainukesed ELi liikmesriigid, kes ei ole veoautodele teekasutustasu kehtestanud. ELis on kasutusel ajapõhised ja läbisõidupõhised teekasutustasud. Eestis kehtestatakse veoauto ajapõhine teekasutustasu, kuna selle eeliseks on madalam investeeringu- ja hoolduskulu ning sarnane süsteem Lätis ja Leedus rakendatavaga. Ajapõhine teekasutustasu tähendab, et kindlaks määratud summa tasumine annab isikule õiguse kasutada sõidukiga kindla ajavahemiku jooksul kindlaks määratud taristut.
Veoautode teekasutustasu kehtestatakse avalikult kasutatavatel teedel sõitmise eest üle 3500 kilogrammise täismassiga veoauto ja selle haagisega. Teekasutustasust on vabastatud kaitseväe, kaitseliidu, välisriigi relvajõudude, politsei- ja piirivalveameti ja päästeasutuse sõidukid ning vanasõidukid.
Teekasutustasu administreerimisega hakkavad tegelema maanteeamet ja maksu- ja tolliamet. Riiklik järelevalve veoauto teekasutustasu tasumise üle jääb politsei- ja piirivalveametile ning maksu- ja tolliametile. Samuti saab riikliku järelevalve õiguse maanteeamet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teekasutustasudest laekuvad tulud plaanitakse transporditaristu korrashoidu.
Veoauto teekasutustasu raamistik on kehtestatud ELi direktiiviga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele